۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کانون‌های خطر در رودخانه‌های مازندران ایمن سازی شد
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران:

کانون‌های خطر در رودخانه‌های مازندران ایمن سازی شد

ساری- یخکشی، مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه کانون‌های خطر در رودخانه‌های استان ایمن‌سازی شد، گفت: این طرح سبب ایمنی شهرها و روستاها شده است.

محمد ابراهیم یخکشی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تاب آوری رودخانه های مازندرن برابر سیلاب و بروز خسارت های احتمالی افزایش یافته است، به ایمن سازی رودخانه‌های استان برابر سیلاب اشاره کرد و گفت: خطر آسیب پذیری در رودخانه‌های استان برابر بارندگی‌های شدید کاهش یافته است.

وی دیواره سازی و آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها را از جمله اقدامات بیان کرد و گفت: کانون های خطر در رودخانه های استان ایمن سازی شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران به لایروبی حدود ۹۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان و ایمن سازی آن اشاره و اضافه کرد: این کار سبب ایمن سازی بسیاری از مناطق روستایی و شهری برابر سیلاب ها شده است.

یخکشی همچنین با اظهار اینکه طی هشت سال اخیر مشکلات تامین آب کشاورزی ۱۷۰ روستای استان رفع شده است، افزود: برای بازسازی سردهنه ها و بندهای انحرافی نیز بیش از ۳۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی شمار رودخانه های اصلی و فرعی استان را ۱۲۰ رشته ذکر کرد و گفت: زهکشی و لایروبی رودخانه برای پیشگیری از خسارت ها جزو برنامه ها قرار دارد.

کد خبر: ۵۶٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha