۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
جوجه ریزی درزنجان ۱۸ دصد کاهش داشت/ حفظ توازن قیمت مرغ
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

جوجه ریزی درزنجان ۱۸ دصد کاهش داشت/ حفظ توازن قیمت مرغ

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه جوجه ریزی ۱۸ درصد طی هفت ماه امسال در استان کاهش یافته است، گفت: تا کنون ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار،با بیان اینکه قیمت مرغ در زنجان نسبت به خیلی از استان‌ها پایین است، اظهار کرد: در حال حاضر مرغ با قیمت ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان  در بازار عرضه می شود. 

وی با بیان اینکه مشکل تامین نهاده های دامی برای مرغداری ها یک مساله کشوری است، گفت: علیرغم کمبود نهاده های دامی، زنجان جزو استان هایی است که تا کنون توانسته توازن قیمت مرغ در بازار را حفظ کندو به اندازه کافی هم مرغ دراستان توزیع می شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه استان در زمینه تولید انواع گوشت سفید مشکلی ندارد، گفت: این استان با تولید بیش از ۵۴ هزار تن، حدود دو درصد از تولیدات کشور را دارد. 

تاراسی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ تا ۳۵ درصد نهاده‌های مورد نیاز به مرغداران استان زنجان تحویل داده شده است، تاکید کرد: مرغداران ۴۱ درصد تولید خود را به نرخ مصوب در اختیار کشتارگاه‌های استان قرار می دهند. 

وی تصریح کرد: طی شش ماه گذشته، زنجان تنها استانی است که قیمت مصوب عرضه گوشت مرغ در آن رعایت می شود و در خیلی از استانها قیمت مرغ بالاتر از ۲۵ هزار تومان است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه جوجه ریزی ۱۸ درصد در هفت ماه امسال در استان کاهش یافته است، ابراز داشت: تا کنون ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده است و این میزان طی مدت مشابه سال قبل ۱۵ میلیون قطعه بود.

کد خبر: ۵۶٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha