۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
حدنگاری بخش کشاورزی طی ۲ سال به پایان می‌رسد
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

حدنگاری بخش کشاورزی طی ۲ سال به پایان می‌رسد

ساداتی‌نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: اجرای طرح حدنگاری در بخش کشاورزی باید طی دو سال به اتمام برسد و از مجریان آن حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

به گزارش بازار، سیدجواد ساداتی‌نژاد، در تشریح نشست امروز (سهشنبه ۴ آذرماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: دستور کار نشست امروز کمیسیون کشاورزی در خصوص اجرای طرح کاداستر بود که روسای سازمان ثبت و اسناد، سازمان امور جنگل‌ها، امور اراضی و سازمان نقشه‌برداری حضور داشتند.

نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون حدنگاری سال ۹۳ تصویب،  در سال ۹۴ آغاز و پس از ۵ سال نیز باید به پایان می‌رسید، ادامه داد: در حال حاضر به صورت متوسط ۱۰ درصد از قانون حدنگاری اجرا شده و ۹۰درصد دیگر آن به دلیل وجود برخی از مسائل و مشکلات اجرایی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در نشست امروز کمیسیون کشاورزی مشکلات پیش‌روی قانون حدنگاری و راه‌کار عبور از آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت، عنوان کرد: سند دار شدن اراضی کشاورزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، در حال حاضر کشاورزان برای دریافت تسهیلات به وثیقه نیاز دارند و علی رغم داشتن اراضی کشاورزی باید به دنبال ضامن باشند که جای تاسف دارد.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه باید نگاه ما به بخش کشاورزی تولید محور باشد و سند دار کردن اراضی در زمینه توسعه کشاورزی دارای اهمیت بسیار زیادی است، ادامه داد: بخشی از اراضی متعلق به منابع طبیعی است و اجرای قانون حد نگاری در آنها سرعت خوبی دارد و مقرر شد تا سال ۱۴۰۰به پایان برسد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و سازمان نقشه برداری آمادگی کامل برای اجرای طرح کاداستر دارند، گفت: مسئله مهم در زمینه اجرای قانون حدنگاری در زمینه اراضی کشاورزی است زیرا تعارضاتی بین املاک کشاورزی با منابع طبیعی وجود دارد.

 ساداتی‌نژاد با بیان اینکه کمیسیون کشاورزی زمان پنج ساله برای اجرای قانون حدنگاری در بخش اراضی کشاورزی را نپذیرفت زیرا حوزه کشاورزی دچار مشکلات بسیار زیادی شده است، گفت: اجرای طرح حدنگاری در بخش کشاورزی باید طی دوسال به اتمام برسد و از مجریان آن حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه اجرای طرح حدنگاری با مشارکت مردم به اتمام می‌رسد و نیاز به اعتبار ندارد، ادامه داد: این نگرانی وجود دارد که با توجه به پیش بودن بخش منابع طبیعی تعارضاتی در اسناد املاک زراعی رخ دهد، مقرر شد به منظور جلوگیری از تعارضات در نقشه‌ برداری‌ها از معتمدین محلی نیز استفاده شود.

کد خبر: ۵۶٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha