۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
بانک‌های خراسان رضوی ۵۹۸ میلیارد تومان تسهیلات کرونا پرداخت کردند

بانک‌های خراسان رضوی ۵۹۸ میلیارد تومان تسهیلات کرونا پرداخت کردند

مشهد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: بانک‌های عامل این استان ۵۹۸ میلیارد و ۷۲۸ میلیون تومان معادل ۶۲ درصد از تسهیلات درخواستی را به آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع کرونا پرداخت کرده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان اظهار کرد: این میزان تسهیلات به ۲۹ هزار و ۷۰۱ پرونده با اشتغال ۵۷ هزار و ۹۴۰ نفر پرداخت شده، در حالی که تعداد پرونده‌های ارسالی به بانکها ۴۴ هزار و ۹۳۰ فقره با اشتغال ۸۹ هزار و ۸۴۹ نفر با مبلغ درخواستی ۹۵۸ میلیارد و ۶۱۸ میلیون تومان بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: بانکهای سپه، پاسارگاد و کارآفرینی در خراسان رضوی بیش از ۹۵ درصد تسهیلات درخواستی را پرداخت کرده‌ و بانکهای گردشگری، سامان و ملی کمترین درصد پرداخت تسهیلات درخواستی را داشته‌اند.

وی گفت: بیشترین مبلغ تسهیلات پرداخت شده به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا مربوط به مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای با بیش از ۱۳۴ میلیارد تومان و کمترین میزان پرداختی نیز مربوط به مراکز تولید و توزیع کیف و کفش به میزان پنج میلیارد تومان بوده است.

رسولیان افزود: مراکز مربوط به گردشگری استان در رتبه سوم دریافت تسهیلات کرونا به میزان بیش از ۶۲ میلیارد تومان قرار دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اختصاص تسهیلات به آسیب دیدگان ناشی از کرونا به صورت بنگاه محوری ویژه واحدهای گردشگری خراسان رضوی بیان کرد: بر این اساس ثبت نام متقاضیان در سامانه کارا انجام می‌شود و افرادی که پیشتر تسهیلات دریافت کرده‌اند، برای دریافت مابهالتفاوتی که به آنان تعلق می‌گیرد، در همان ثبت نام قبلی در قسمت انتخاب کارگاه، گزینه جدیدی را برای انتخاب و درخواست تسهیلات مشاهده خواهند کرد که اشتغال این گزینه جدید یک نفر و مبلغ آن متناسب با فرمول دستورالعمل خواهد بود.

کد خبر: ۵۶٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha