۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
رانش ۸۰۰ نقطه از راههای مازندران طی یکسال
مدیرکل راهداری مازندران اعلام کرد:

رانش ۸۰۰ نقطه از راههای مازندران طی یکسال

ساری - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: در یکسال اخیر بیش از ۸۰۰ نقطه از محورهای استان دچار رانش و لغزش شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، عباسعلی نجفی صبح یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسب روز راهدار،طول راههای استان را ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر ازمحورهای خاکی و شنی وشوسه، چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی،دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و آزادراه است.

وی افزود: برای خط کشی راه های آسفالته در یک نوبت برای هر یک متر طول به پنج هزار تومان نیاز است و در مجموع ۵۵ میلیارد تومان هزینه خط کشی در سال نیاز است درحالی که امسال ۱۵۰ میلیارد تومان از منابع ملی و از محل اعتبارات حوادثی نیز تاکنون ۹۵ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

میانگین عمر ناوگان راهداری مازندران ۲۰ سال است

وی فرسودگی ناوگان راهداری را از دغدغه ها بیان و میانگین عمر این ناوگان را ۲۰ سال اعلام کرد و گفت: میانگین عمر ناوگان راهداری در کشور ۲۵ سال است و سال قبل ۲۰ دستگاه ماشین آلات با ۲۲ میلیارد تومان اعتبار در استان نوسازی شده است.

نجفی با اشاره به اهمیت محورهای مواصلاتی استان و ارتباط با پایتخت خواستار توجه جدی به حوزه راهها در استان شد و گفت: براثر حوادث در یکسال گذشته خسارت های زیادی به محورهای استان وارد شد و شاهد ایجاد رانش و لغزش در ۸۰۰ نقطه از محورهای استان بودیم.

مدیرکل راهداری مازندران با بیان اینکه ۹۴ دستگاه ابنیه براثر سیل سال جاری در استان دچار آسیب شد، حجم خسارت های وارده به زیرساخت های راه در سه سیل مهرماه سال قبل، اسفند سال گذشته و فروردین امسال را بیش از ۵۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

تخصیص ۱۱۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت ها

وی ادامه داد: این درحالی که برای جبران خسارت های سیل در مجموع ۱۱۰ میلیارد تومان از منابع ملی و استانی اختصاص داده شد که ۸۰ میلیارد تومان آن مربوط به خسارت های سیل امسال است.

مدیرکل راهداری مازندران گفت: سال گذشته کل اعتبارات از منابع ملی ۱۰۰ میلیارد تومان که امسال به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی میزان بدهی سال گذشته ناشی از مرمت ماشین آلات را ۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امسال ۱۳ دستگاه ماشین آلات نوسازی کامل شده است و بدهی ها به حداقل رسیده است.

کد خبر: ۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha