۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
صادرات زیتون از گیلان ۳۴ درصد رشد یافت
رئیس سازمان صمت گیلان:

صادرات زیتون از گیلان ۳۴ درصد رشد یافت

رودبار- رئیس سازمان صمت گیلان میزان صادرات زیتون در سال جاری را بیش از ۱۲۹ هزار کیلوگرم ذکر کرد و گفت: صادرات زیتون امسال ۳۴ درصد رشد یافته است.

به گزارش بازار به نقل از صمت گیلان، فرهاد دلق‌پوش در جلسه میز کالایی زیتون که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رودبار برگزار شد، اظهار داشت: میز کالایی بادام زمینی و چای در گذشته برگزار شده بود و برای نخستین بار "میز کالایی زیتون" را نیز در گیلان تشکیل دادیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به هدف افزایش تولید و صادرات زیتون در سال جهش تولید پس از برگزاری میز کالای زیتون گفت: توجه ویژه به ظرفیت‌های استان و حمایت از کالاهای دارای ارزش اقتصادی همچون زیتون از جمله اهداف سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان است.

دلق‌پوش از رشد ۳۴ درصدی صادرات زیتون در طول ۷ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و بیان داشت: صادرات زیتون در طول هفت ماهه نخست امسال به میزان ۱۲۹ هزار و ۴۰۹ کیلوگرم و به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد ریال انجام شد.

وی با اشاره به توجه سازمان توسعه تجارت و کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی به کالاهایی که دارای ارزش صادرات است افزود: حمایت از این کالاها در دستور کار است و محصول زیتون نیز دارای این ظرفیت بوده که به سایر کشورها صادر شده و در ارزآوری برای کشور موثر است.

دلق‌پوش با بیان اینکه کشت زیتون در ۲۷ استان دیگر انجام می‌شود اما گیلان از ۱۱ درصد کل سطح زیر کشت زیتون و ۲۰ درصد تولید کشور برخوردار است ابراز داشت: امیدواریم با کمک همه بخش‌های علاقمند به اقتصاد گیلان و حمایت بخش خصوصی بتوانیم اقدامات مناسبی برای محصولات استراتژیک استان انجام دهیم.

کد خبر: ۵۶٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha