۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
افت قیمت طلای جهانی در انتظار واکسن جدید

افت قیمت طلای جهانی در انتظار واکسن جدید

با خبرهای خوب از کشف واکسن کرونا و افزایش فعالیت‌های تجاری ایالات متحده، قیمت طلا در آسیا کاهش یافت.

به گزارش بازار، صبح روز سه شنبه با خبرهای خوب از واکسن کرونا و افزایش فعالیت‌های تجاری ایالات متحده، طلا در آسیا کاهش یافت. افت دلار آمریکا و پرمخاطره بودن آن باعث جلب توجه سرمایه‌گذاران به فلز امن می‌شود.

معاملات آتی طلا با ۰.۹۰ درصد کاهش به ۱۸۲۱.۲۵ دلار رسید.

اخباری مبنی بر توزیع حداقل یک و احتمالاً سه واکسن قبل از کریسمس منتشر شده است. ایالات متحده گفته است که احتمالاً واکسیناسیون را با استفاده از واکسن شرکت فایزر حدود ۱۲ دسامبر آغاز خواهد کرد، در حالی که انتظار می‌رود نمونه‌های مدرنا و آسترازنکا توسط دولت‌های مختلف در آینده‌ای نزدیک تأیید شوند.

برداشتی که از همه‌گیری COVID-۱۹  و اتمام آن وجود دارد، انگیزه سرمایه‌گذاران را تغییر داده است، گرایش به سمت دارایی‌های با ریسک بالاتر، سهام را بالا می‌برد و برعکس، طلا را به سمت پایین می‌کشد.

دلار نیز درابتدا، با تأثیرات مضاعف خبرهای خوب از فعالیت‌های تجاری ایالات متحده، در نهایت، پذیرش تغییر دولت توسط رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ رونق گرفت.

فعالیت تجاری ایالات متحده در ماه نوامبر با سریع‌ترین سرعت در پنج سال گذشته رشد کرده است.

همچنین سرمایه‌گذاران منتظر آخرین جلسه فدرال رزرو و همچنین اطلاعات بیشتر درباره مطالبات بیکاری و تولید ناخالص داخلی هستند که روز چهارشنبه قبل از تعطیلات شکرگذاری برگزار می‌شود.

اخباری که در نهایت ترامپ اجازه انتقال رسمی ریاست جمهوری را داده است، به این افزایش سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر افزوده است. پیش از این، وی از اجازه دسترسی رئیس جمهور منتخب جو بایدن به بخش‌های مهم دولتی و بودجه خودداری کرده بود.

کد خبر: ۵۶٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha