۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
 قیمت تمام شده تولید مرغ بالاست
نائب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران:

قیمت تمام شده تولید مرغ بالاست

اسدالله نژاد، نائب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: متاسفانه در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده و گرم بواسطه بالار رفتن قیمت نهاده ها و سودجویی برخی افراد در کشور بیش از مصوبه کارگروه تنظیم بازار است.

به گزارش بازار، «حبیب اسد الله نژاد» افزود: از مدت های قبل دستگاه های که مسئول تامین و توزیع نهاده های دامی در کشور هستند هشدارهای لازم به آنان در زمینه تامین به موقع و کامل نهاده های دامی به نرخ مصوب داده شده بود.

وی اظهارداشت: همچنین بارها اعلام شد که سیستم نامناسب تامین و توزیع نهاده ها به نرخ مصوب به گونه ای شده که واحدهای مرغداری به جهت واهمه از تامین نهاده های دامی، گرسنه ماندن سالن ها، بالا رفتن قیمت ها، عدم همخوانی قیمت تمام شده با قیمت فروش میل و رغبتی برای جوجه ریزی ندارند.

نائب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: در ضمن تاکید هم شده بود اگر به این هشدارها توجه نشود ممکن است کشور با چالش تولید و بحران قیمت مرغ در سطح بازار مواجه شود.

وی افزود: متاسفانه در سایه عملکرد نامناسب دستگاه های مسئول تامین و توزیع نهاده های دامی هم اکنون این اتفاق در کشور افتاده و همه شاهد افزایش شدید قیمت مرغ در بازار هستند.

اسد الله نژاد بیان داشت: این افزایش شدید قیمت مرغ بخشی مربوط با بالاررفتن قیمت نهاده ها و بخشی هم ناشی از سودجویی برخی از افراد است چون در هیچ مقطعی مرغداران تعیین کننده قیمت مرغ نبوده و نیستند چه اواخر سال گذشته و اوائل سال جاری در طول سه تا چهار ماه تولید کنندگان بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان زیان دیدند به واسطه عدم همخوانی قیمت تمام شده و فروش و چه اکنون که قیمت ها بصورت غیر واقعی افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اگر دولت به تکالیف خود عمل و ۱۰۰ درصد نهاده های دامی را به نرخ مصوب تامین کند به یقین شرایط پایدار و مرغداران نیز به نرخ مصوب مرغ را عرضه خواهند کرد.

کد خبر: ۵۶٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha