۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
ضریب مکانیزاسیون در استان زنجان به ۲.۴ درصد رسیده است
رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان:

ضریب مکانیزاسیون در استان زنجان به ۲.۴ درصد رسیده است

زنجان-رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان،گفت: طی سال گذشته ضریب مکانیزاسیون در استان زنجان ۱.۹۸ اسب بخار در هکتار بود که در حال حاضر به ۲.۴ درصد رسیده است.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار، به ضریب مکانیزاسیون کشاورزی اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته ضریب مکانیزاسیون در استان زنجان ۱.۹۸ اسب بخار در هکتار بود که در حال حاضر به ۲.۴ درصد رسیده است.

وی اظهار کرد: اجرای هر یک صدم ضریب مکانیزاسیون کشاورزی ۱۲ میلیارد تومان نیاز دارد. 

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت: در استان زنجان طی سال‌های اخیر اعتبارات تجهیز شبکه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی خوب دیده شده است.

تاراسی به اجرای آبیاری تحت‌فشار در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی استان زنجان، تاکنون ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری تحت‌فشار مجهز شده است.

وی ابراز کرد: استان زنجان در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری رتبه خوبی در سطح کشور دارد و آبیاری تحت فشار در بیش از ۴۴ درصد از اراضی کشاورزی استان اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، تأکید کرد: اولویت مهم این سازمان اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار است و طی یک سال گذشته اجرای این طرح در استان ۸.۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: اجرای آبیاری نوین تحت‌فشار از سال ۹۳ در استان اجراشده و توفیقات خوبی هم داشته و در هر هکتار ۴ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

کد خبر: ۵٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha