۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
اجرا نشدن ۹۰ درصد قوانین مربوط به توسعه بخش تعاون
رئیس اتاق تعاون ایران تصریح کرد

اجرا نشدن ۹۰ درصد قوانین مربوط به توسعه بخش تعاون

عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران گفت: در حال حاضر بخش تعاون سهم اندکی در اقتصاد کشور دارد.

به گزارش بازار، «بهمن عبدالهی» افزود: حضور کمرنگ بخش تعاون در اقتصاد مملکت ناشی از دو مشکل اساسی است.

وی اظهارداشت: مشکل نخست مربوط به اینکه قسمت قابل توجهی از اقتصاد کشور در اختیار دولت است؛ در فضای که بخش عمده ای از اقتصاد در قبضه دولت باشد بخش خصوصی و تعاونی فرصتی برای تنفس و رشد پیدا نخواهند کرد.

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: مشکل دوم به عدم اجرای قوانین مرتبط با بخش تعاون مربوط می شود به عبارتی قوانینی که ناظر بر توسعه این بخش بوده بیش از ۹۰ درصد این قوانین بلا اجرا مانده است.

وی افزود: متاسفانه توجهی به اجرای قانون سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی، سند توسعه بخش تعاون و احکام مربوط به بخش تعاون در برنامه های پنجساله پنجم و ششم توسعه کشور نشده است.

عبدالهی با اشاره به اینکه تعاون یکی از سه رکن اساسی اقتصاد کشور است، اظهارداشت: شوربختانه ظرفیت های این بخش در اقتصاد ایران مغفول مانده است.

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات اقتصادی در کشور باید از ظرفیت های بخش تعاون به نحو احسن استفاده کرد.

رئیس اتاق تعاون ایران ضمن اشاره به اینکه تعاونی ها در همه بخش های کشور نقش آفرینی می‌کنند، گفت: تعاون بهترین قالب برای حضور مردم در اقتصاد است و باید به این بخش کمک کرد.

وی با تاکید بر اینکه بخش تعاون بستری برای بهبود رشد اقتصادی افزود: این بخش در بحث محرومیت‌زدایی، ‌ عدالت اجتماعی و ایجاد اشتغال مولد پایدار و ارزان قیمت و سریع بسیار نقش آفرین است.

عبدالهی اظهارداشت: برای توسعه بخش تعاون قوانین مترقی و ارزشمندی وجود دارد اما متاسفانه این قوانین در مرحله اجرا لنگ می زنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نظارت بر اجرای قانون یکی از وظایف مهم مجلس شورای اسلامی است، گفت: متاسفانه در این حوزه هم کم توجهی شده است.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه بخش تعاون می تواند اقتصاد کشور را متحول کند، افزود: برای رونق بخشی و توسعه این بخش همه باید پای کار باشند و در این مسیر به معنای واقعی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به صورت متناوب به گسترش تعاونی ها در رونق بخشیدن به بخش اقتصاد، تولید و اشتغال سفارش اکید دارند بر ضرورت افزایش نقش تعاونی ها در اقتصاد و همینطور بر رونق بخشیدن به فعالیت تعاونی ها در کشور تاکید کرد.

کد خبر: ۵۵٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha