۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
لزوم پرداخت خسارت ۲۰۰ میلیارد دلاری آمریکا و اروپا به ایران در پی عدم تحقق برجام
عضو هیات رئیسه مجلس مطرح کرد

لزوم پرداخت خسارت ۲۰۰ میلیارد دلاری آمریکا و اروپا به ایران در پی عدم تحقق برجام

سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس معتقد است اروپا و آمریکا باید خسارت ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلیارد دلاری کشورمان در پی عدم تحقق مفاد برجام را پرداخت کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی، در خصوص اظهارات نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران مبنی بر اینکه اروپایی ها درصدد دستیابی به برجام موشکی هستند، گفت: خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک و عدم اجرای تعهدات برجامی از سوی اروپایی ها موجب بروز خسارت ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلیارد دلاری برای کشورمان شده است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اروپا و ایالات متحده در عدم اجرای برجام با یکدیگر تقسیم کار کردند، اظهار کرد: اکنون نیز اگر قرار باشد آمریکایی ها به برجام بازگردند باید خسارت های کشورمان را پرداخت کنند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان کاملا شفاف و جدی از منافع ملی دفاع کند، ادامه داد: در واقع باید همه تحریم ها برچیده شود و بهانه هایی مانند حقوق بشر و غیره برای مقابله با کشورمان مورد استفاده قرار نگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این بین باید موضوع مکانیزم ماشه نیز در برنامه جامع اقدام مشترک حذف شود زیرا اروپایی ها از آن سوءاستفاده کردند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع موشکی و مسائل منطقه ای خط قرمز کشورمان است و در برجام نمی گنجد، خاطرنشان کرد: در واقع قرار نیست برجام تغییر کند بلکه الزاماتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا توافقنامه قابل تغییر نیست و مذاکره بر سر برجام تمام شده است. /

کد خبر: ۵۵٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha