۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
از انتقاد به مبلغ پایین یارانه کالایی تا ناامیدی از گرفتن آن
واکنش مخاطبان «بازار» به اجرای طرح یارانه کالایی؛

از انتقاد به مبلغ پایین یارانه کالایی تا ناامیدی از گرفتن آن

تبریز- طبق اعلام میرتاج الدینی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی قرار است طرح یارانه کالایی از این ماه آغاز شود که مخاطبان «بازار» در خصوص اجرای این طرح نظرات و پیشنهادهای مختلفی دارند.

بازار؛ گروه استان ها: روز گذشته حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، از اجرای طرح «یارانه کالایی» خبر داد.

نائب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در این گفتگو خاطرنشان کرد که مجلس طرح رفع کالاهای اساسی را برای ۶۰ میلیون نفر از جامعه در نظر گرفته است، ۴۰ میلیون از این جامعه هدف، کسانی هستند که درآمد متوسط دارند اما ۲۰ میلیون دیگر حداقل درآمد را هم ندارند. به همین دلیل علاوه بر یارانه نقدی و کمک‌های معیشتی، هر ماه مبلغ ۶۰ هزار تومان برای ۴۰ میلیون نفر و دو برابر این مبلغ برای هر یک از افراد دسته ۲۰ میلیونی، به عنوان یارانه تامین کالا به حساب مردم واریز می‌شود.

وی در این خصوص ادامه داد که این طرح با سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان از اول آذر به مدت ۶ ماه اجرا می‌شود و پس از آن، برای سال ۱۴۰۰ باید برنامه‌ریزی‌های دیگری انجام گیرد.

مخاطبان بازار بعداز انتشار این گفتگو در خصوص اجرای این طرح نظرات و پیشنهادهای مختلفی ارسال کرده و بیشتر آنها از مبلغ پایین این یارانه کالایی در مقابل رشد قیمت تمام اجناس و به خصوص کالاهای اساسی انتقاد کرده اند.

یارانه کالایی؛ روزی فقط دو هزار تومان
یکی از مخاطبان بازار در خصوص این طرح نوشت: ۶۰هزار تومان به هر نفر در ماه یعنی روزی ۲۰۰۰ تومان درروز، دولت دارد روزی ۲تومان صدقه به مردم میدهد که پول نون هم نیست!

یکی دیگر از مخاطبان در خصوص مبلغ این یارانه نوشته است: خجالت بکشید از یارانه ۶۰ هزار تومنی تون به ازای هر نفر، چون با این تورم یارانه باید ۶۰۰ هزار تومن به ازای هر نفر باشد.

با ۶۰ هزار تومان چه کالایی می شود خرید؟!
یکی دیگر از مخاطبان بازار نوشته است: کیسه برنج ۲۵۰ هزار تومان، روغن ۱۰۰ هزار تومان. با این ۶۰ هزار تومان چه چیزی می شود خرید کرد به نظر شما؟

یکی دیگر از مخاطبان با انتقاد از وضعیت معیشتی مردم نوشته است: کجاست که همین چندرغاز را هم به ملت واریز کنند. تازه اگر دولت تمکین کند. کاش ماهم پولدار بودیم و نیاز به این یارانه ها نداشتم ولی چه کار کنیم که پولدار نیستیم.

یکی دیگر از مخاطبان بازار نوشته است: تورا به خدا چقدر باید به مردم توهین کنید؛ این هم مثل یارانه معیشت. از هر کسی سوال می کنید می گوید من نمی گیرم. این برنامه هم مثل آن یکی است. بابا پول این را هم ببرید خلاص مان کنید.

با این تورم دیگر نمی شود زندگی کرد
یکی از کارگران نیز در خصوص این طرح در سایت بازار نوشته است: تورا به خدا به همه کارگران یارانه پرداخت کنید؛ فقط می گویید تصویب شد پس کو؟ مگر دارید به گدا صدقه می دهید. تو بازار نیستید مگر شما، گرونی بیداد میکند. نانوایی ها همه تعطیل هستند. چه خبره خدایی ، ما مردم چه گناهی کردیم که مستاجریم و بچه داریم. خجالت بکشید فقط حرف می زنید عمل کنید و با این تورمی که در جامعه است آیا می شود زندگی کرد؟!

یکی دیگر از مخاطبان بازار نوشته است: اگر شما راست می‌گویید و واقعا به فکر مردم بدبخت و خدازده مخصوصا قشر کم درآمد یا بی درآمد مثل من کارگر هستید یارانه های نقدی را هر درصدی که دلار گران شده افزایش دهید.

سفره مردم خالی تر شده است
یکی دیگر از مخاطبان بازار نوشته است: مرغ کیلویی ۳۰۰۰۰ تومان، برنج هندی ۲۵۰۰۰۰تومان، گوشت قرمز کیلویی ۱۵۰۰۰۰ تومان، روغن وجود ندارد و قند چهار کیلویی ۵۰۰۰۰ تومان، نان ‌که سر به فلک کشیده، کرایه خانه، برق، گاز و آب هم افزایش داشته. باید ماهی ۵ میلیون تومان درآمد داشته باشی.

یکی دیگر از مخاطبان نوشته است: اگر واقعا هدف کمک به معیشت ملت است پس بصورت نقدی مثل یارانه پرداخت کنید تا هر کسی اختیار برای خرید کالا داشته باشد ولی با این کار پول تو حساب فروشگاه ها می رود چون بالاجبار اجناس با چند برابر قیمت و به درد نخور را به ملت و با ازدحام جمعیت در فروشگاه ها عرضه می کنند.

ارزش این عددها چیه؟!

نظرات برخی دیگر از مخاطبان -بدون هیچ ویرایشی- به شرح زیر است:

محمد: کیسه برنج ۲۵۰ روغن ۱۰۰ تومان این ۶۰ تومان چی میشه به نظر شما؟

افسانه: مردم ومسخره کردید هرماه میگید ازاول این ماه با این گرونی ماهی یه ملیونم به درد کسی نمیخوره.

فقیر!: بابا قرار نیست چیزی بدن که. تازه اگه بدن هم به فقیر بیچاره ها نمیدن که به اونایی میدن که نیاز ندارن .

بدون نام: بخدا من همسرم کلا افسردگی گرفتیم واقعا بااین اوضاع، زنده بودن جایز نیست. خیلی خسته ایم وکم آوردیم

رضا جعفری، کارگر: آقای مسئول  قبلا می گفتند هرکه رفت آن بالا نشست، گر بیفتد استخوانش سختتر خواهد شکست. اینها دیگه حرف مفته . الان برعکس شده استخوان من کارگر شکسته.

کد خبر: ۵۵٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha