۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
احتمال سرما زدگی محصولات کشاورزی در زنجان
رئیس جهاد کشاورزی زنجان هشدار داد

احتمال سرما زدگی محصولات کشاورزی در زنجان

زنجان- تاراسی، رئیس جهاد کشاورزی زنجان نسبت به سرمازدگی پاییزه محصولات کشاورزی و گلخانه‌های استان زنجان هشدار داد و گفت: گلخانه داران برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم را انجام دهند. 

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار، نسبت به سرمازدگی پاییزه به محصولات کشاورزی و گلخانه‌های استان زنجان هشدار داد و گفت: گلخانه داران برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی اقدامات لازم در زمینه پوشش و حفاظ گلخانه‌ها را انجام دهند. 

وی اظهار کرد: با توجه به گزارش هواشناسی افت دما در استان زنجان محسوس است که در این میان کشاورزان استان نسبت به جمع آوری سیب زمینی، چغندر قند و انتقال به انبارها و تنظیم دمای سالن ھای مرغداری، پرورش قارچ و دامداری ھا اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، گفت: کشاورزان نسبت به جلوگیری از ورود آب ھای گل آلود به استخرھای پرورش ماھی، استحکام و ترمیم سقف گلخانه ھا، تامین سوخت گلخانه‌ها مرغداری و دامداری ھا، تغذیه کمکی کلنی ھا و تامین خوراک مورد نیاز کندوھا جھت زمستان گذرانی، محافظت از تاسیسات کشاورزی، انبارها و تجهیزات آبیاری، استفاده از ضد یخ در رادیاتور ماشین آلات کشاورزی اقدام کنند.

تاراسی تاکید کرد: طی هفت ماه امسال بیش از ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان بر اثر بارش باران و تگرگ دچار خسارت شده که دراین میان شهرستان‌های زنجان، ماهنشان و ابهر بیشترین خسارت را از بارش باران و تگرگ دیدند. 

کد خبر: ۵۵٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha