۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
 ۳۰ درصد واحدهای آرایشگری تهران تعطیل شده اند
رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران در گفتگو با بازار؛

۳۰ درصد واحدهای آرایشگری تهران تعطیل شده اند

گلشن، رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران با بیان اینکه با شیوع کرونا مشتریان این واحدهای صنفی بسیار کاهش پیدا کرده است، گفت: با کاهش مشتریان هم اکنون از ۲۴۰۰ واحد صنفی در تهران، بیش از ۳۰ درصد تعطیل شده اند.

بازار؛ گروه اصناف: «عباس گلشن» در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: واحدهای صنفی آرایشگران تهران در گروه شغلی ۲ قرار دارند و باید فعالیت این واحدهای صنفی ساعت ۱۸ تعطیل شود در غیراینصورت اگر به تذکرات اتحادیه و بازرسان اتاق اصناف توجه نکردند با اعمال جریمه در نهایت باید پلمب شوند.

ضرورت استفاده از مواد ضدعفونی کننده در واحدهای صنفی آرایشگران
وی بیان کرد: به علت ضرورت رعایت مسایل بهداشتی در واحدهای صنفی آرایشگران مردانه، همه همکاران ما ملزم هستند در مقابله با بیماری کرونا و سلامتی کارکنان خود از مواد ضدعفونی کننده بعد از اصلاح هر فردی استفاده کنند و اگر موردی وجود داشت که رعایت نشده باشد، شهروندان می توانند آن را به این اتحادیه اطلاع دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران اظهارداشت: پیش از شیوع بیماری کرونا بیش از ۸ هزار نفر در واحدهای صنفی آرایشگران تهران مشغول کار بودند، اما با توجه به افزایش قابل توجه هزینه ها، در حال حاضر این واحدهای صنفی با ۳۰ تا ۴۰ درصد نیروی انسانی فعالیت می کنند.

نرخ ها اصلاح تغییر نکرده است
گلشن با بیان اینکه با افزایش هزینه ها و به خصوص لوازم بهداشتی هنوز ما قیمت ها را تغییر ندادیم، گفت: نرخ آرایشگران مردانه در تهران طبق روال سال های گذشته ابتدای هرسال تعیین و به واحدهای صنفی خود ابلاغ می شد، اما با وجود افزایش هزینه ها و قیمت ها نرخ ها تغییر نیافته است.

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران اظهارداشت: همانطوری که دولت تاکید کرده در صورتی که هر واحد صنفی نیروی انسانی خود را تعدیل نکند به ازای هر نفر ۱۲ میلیون تومان تسهیلات دریافت می کند؛ با وجود پیگیری های لازم، تاکنون هیچ یک از واحدهای صنفی آرایشگران تهران از وام ۱۲ میلیون تومانی نیز استفاده نکرده اند.

درآمد واحدهای صنفی آرایشگران مردانه ۸۰ درصد کاهش یافته است/ تعدیل ۷۰ درصد نیروی انسانی
گلشن با بیان اینکه قبل از شیوع بیماری کرونا در تهران بیش از ۲۴۰۰ واحد صنفی آرایشگران مردانه فعال بودند، اما کاهش مشتری سبب شده ۳۰ درصد آنها تعطیل شوند، افزود: مغازه داران با باز کردن واحد صنفی خود باید هزینه های زیادی از جمله هزینه آب، برق، گاز، تلفن، کارگر، بیمه و مالیات خود را پرداخت کنند در حالی که کمبود مراجعان به سلمانی ها و آرایشگران درآمد همکاران ما را حدود ۸۰ درصد کاهش داده است و در واقع درآمدی نیست که هزینه ها را پرداخت کنند.

این مقام مسئول در اتحادیه آرایشگران مردانه تهران معتقد است: به علت کمبود مشتری ۷۰ درصد نیروهای شاغل در مغازه های آرایشگری مردانه در تهران قبل از بیماری کرونا تعدیل شده اند، زیرا همکاران ما از عهده هزینه های واحدهای صنفی خود بر نمی ایند.

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران با بیان اینکه آرایشگری جزو مشاغل سخت محسوب می شود و صاحبان این حرف توانایی تامین هزینه های خود را ندارند، اظهارداشت: به همین منظور دولت باید با ارائه بسته های حمایتی از واحدهای صنفی آرایشگران مردانه حمایت کند تا با کسب درآمد بیشتر واحدهای صنفی یاد شده بتوانند با تامین هزینه های خود سرپا بمانند.

کد خبر: ۵۴٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha