۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
عدم استقبال از کشت گیاهان دارویی در کوهبنان به دلیل بی ثباتی بازار
مدیرجهاد کشاورزی کوهبنان خبر داد

عدم استقبال از کشت گیاهان دارویی در کوهبنان به دلیل بی ثباتی بازار

کرمان - مجیدی، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان گفت: عدم ثبات بازار فروش گیاهان دارویی موجب شده تا کشاورزان از کشت این محصولات استقبال نکنند.

علی اکبر مجیدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به نیاز کم گیاهان دارویی به آب و درآمدزایی بالای آن، اظهار داشت: میزان مصرف آب گیاهان دارویی در هر هکتار ۳ هزار مترمکعب است در حالی که برای کشت گیاهان زراعی در هر هکتار ۵ تا ۱۰ هزار مترمکعب آب مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان کوهبنان ۱۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است، تصریح کرد: زیره سبز، گل گاوزبان، بابونه، نعناع‌فلفلی، گشنیز، آویشن، ختمی، گلرنگ، خاکشیر و پونه ازجمله گیاهان دارویی هستند که  در کوهبنان کشت می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان گفت: متاسفانه عدم ثبات بازار فروش گیاهان دارویی موجب شده تا کشاورزان از کشت این محصولات استقبال نکنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ترویج کشت گیاهان دارویی در کوهبنان، افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی، پرداخت یارانه کشت گیاهان دارویی، تهیه نشاء و بذر استاندارد برای متقاضیان کشت، معرفی گونه‌های جدید از قبیل بابونه آلمانی، نعناع‌فلفلی و آویشن شیرازی و ایجاد مزارع الگویی نمایشی، از جمله اقداماتی است که جهت ترویج کشت گیاهان دارویی در شهرستان کوهبنان صورت گرفته است.

مجیدی با اشاره به برنامه‌ریزی جهاد کشاوزی برای صادرات و فروش  گیاهان دارویی تولید شده در کوهبنان و کمک در بازاریابی و فروش این محصولات، گفت: همچنین جهت رونق کشت گیاهان دارویی در شهرستان، برنامه‌هایی مانند تهیه بذر و نشاء استاندارد برای زارعین کشت گیاهان دارویی، احداث مزارع الگویی و نمایشی، تغییر الگوی کشت و جایگزینی کشت گیاهان با نیاز آبی کمتر، برنامه‌ریزی جهت تولید نشاء گیاهان دارویی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و تولید محصول ارگانیک بدون استفاده از کود و سموم شیمیایی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۵۴٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha