۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
تشریح سیاستهای اقتصادی دولت جدید از سوی بایدن؛ رایزنی برای پیوستن آمریکا به پیمان تجارت آسیا
در کنفرانس مطبوعاتی مطرح شد؛

تشریح سیاستهای اقتصادی دولت جدید از سوی بایدن؛ رایزنی برای پیوستن آمریکا به پیمان تجارت آسیا

جو بایدن، رییس جمهوری منتخب امریکا در سخنرانی مطبوعاتی خود تاکید کرد دوره گذار بدون حمایت ترامپ هم انجام می شود. او در مورد سیاستهای اقتصادی دولت خود و حمایت از اشتغال صحبت کرد.

بازار؛ گروه بین الملل: «جو بایدن» رییس جمهوری منتخب امریکا علیرغم ممانعت های دونالد ترامپ برای شروع دوره گذار کارش را آغاز کرده است.

او به همراه معاونش «کاملا هریس» روز گذشته کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرد و در مورد سیاستهای اقتصادی دولت جدیدش و برنامه هایی که برای کشور متبوعش دارد صحبت کرد. او در مورد حمایت از اتحادیه های کارگری، ایجاد اشتغال در بخش های مرتبط با انرژی های پاک و سرمایه گذاری در پروژه های زیرساختی در این کشور صحبت کرد و تاکید کرد هدف اصلی دولت او ایجاد فرصت شغلی برای مردم است. او با اشاره به تجربه خانوادگی خود گفت: «پدر من بر این باور بود که اشتغال فارغ از درآمدی که ماهانه برای فرد ایجاد می کند، زمینه را برای افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس فراهم می کند و باعث می شود تا خانواده ها در امنیت روانی و مالی بهتری زندگی کنند. من هم بر همین باورم و تلاش می کنم تا فرصت اشتغال را برای مردم فراهم کنم و اعتماد مردم به اقتصاد و دولت را احیا کنم.»

 او در این جلسه بارها در مورد سیاست ترامپ مبنی بر محدود کردن دسترسی تیم بایدن به اطلاعات طبقه بندی شده و منابع مالی مورد نیاز برای دوره گذار انتقاد کرد و گفت: «دولت جدید روز ۲۰ ژانویه کارش را شروع می کند ولی اگر روند گذار به درستی شروع شود امکان برنامه ریزی و انجام بهتر مسئولیتهای دولتی فراهم می شود. به هر حال این دوره طی می شود چه دولت ترامپ حمایت کند و چه حمایت نکند ولی بدون شک در صورت همکاری دولت فعلی برای این دوره گذار، شرایط بهتر می شود زیرا این رفتار ترامپ باعث آسیب زدن به وجهه آمریکا و کوچک کردن ارزش سیاسی کشور در سطح جهان شده است.»

 او در پاسخ به خبرنگاری در مورد اینکه اگر دولت ترامپ دوره گذار را به سرعت شروع نکند چه اتفاقی خواهد افتاد گفت: «بدون شک شمار بیشتری از مردم به دلیل همه گیری کرونا جانشان را از دست می دهند زیرا امکان برنامه ریزی صحیح برای مدیریت این بحران از دولت جدید گرفته می شود.»

جو بایدن در پاسخ به این سوال که در بحران اقتصادی بزرگی که به دلیل همه گیری کرونا ایجاد شده است، چه سیاستهایی اجرا می کند گفت: «ابزارهای زیادی برای حمایت از کسب و کارها و ممانعت از ورشکستگی آنها وجود دارد. ارایه کمک مالی به کسب و کارها و تدوین سیاستهایی که به این کسب و کارها اجازه فعالیت بدهد و در عین حال مانع از شیوع ویروس کرونا شود ضرورت دارد. ولی تدوین و اجرای این سیاستها منوط به دسترسی تیم بایدن به اطلاعات طبقه بندی شده در مورد همه گیری در کشور است.»

بایدن در مورد وام های دانشجویی هم صحبت کرد
جو بایدن در مورد طرح حمایت از دانشجویان که دوره رقابتهای انتخاباتی در مورد آن صحبت کرده بود گفت: «حمایت از دانشجویان و بخشش ۱۰ هزار دلار از وام های دانشجویی هر فرد اولین و اصلی ترین طرحی است که اجرا می شود. در ضمن ما در نظر داریم بودجه ای برای حمایت از تحصیل دانشگاهی فرزندان خانواده های کم درآمد تنظیم کنیم و به جامعه این پیام را بدهیم که حمایت از تمامی اقشار جامعه برای ما اهمیت دارد و حمایت از دانشجویان و جوانان در اولویت قرار دارد.»

بایدن در ادامه به سیاست دولت خود مبنی بر حمایت از کار به جای حمایت از ثروت اشاره کرد و گفت: «ما طرح افزایش نرخ مالیات بر درآمد ثروتمندان و مالیات بر افزایش ارزش ثروت را در دستور کار داریم و در مقابل آن مالیات بر درآمد طبقات متوسط و پایین را کاهش می دهیم. من در نظر دارم این پیام را به جامعه امریکا بدهم که در دولت من کار ارزش دارد نه ثروت و افرادی می توانند آینده روشنی داشته باشند که برای کارکردن اشتیاق داشته باشند. این پیام مهمی است و می تواند رشد و رونق کشور را به همراه بیاورد و جامعه را به سمت روزهای بهتری هدایت کند.»

مذاکره برای پیوستن به RCEP در دستور کار است
یکی از خبرنگاران در این مصاحبه مطبوعاتی در مورد پیمان تجاری کشورهای آسیایی RCEP سوال کرد. پیمانی که بزرگترین پیمان تجاری دنیا از نظر شمار جمعیت ساکن در کشورهای حاضر آن، نام گرفته است ولی امریکا در آن حضور ندارد. این خبرنگار از امریکا سوال کرد آیا برای پیوستن به این پیمان اقدامی خواهد کرد یا خیر و بایدن پاسخ داد: «این پیمان در نتیجه مدتها مذاکره بین کشورها حاصل شده است و من با رهبران شماری از این کشورها صحبت کرده ام. نمی توانم به طور قطع بگویم که به این پیمان می پیوندم ولی با اطمینان اعلام می کنم مذاکراتی را برای پیوستن به این پیمان انجام خواهم داد و تلاش می کنم تا جایگاه امریکا به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای فعال در فضای تجاری و اقتصادی دنیا را حفظ کنم.»

او ادامه داد: «ما پیشتر عضو پیمان زیست محیطی پاریس بودیم، عضو سازمان بهداشت جهانی بودیم و در پیمان های تجاری دیگر عضویت داشتیم که دونالد ترامپ  از آنها خارج شد. من با اطمینان به شما می گویم که به عضویت این پیمان ها در می آیم و امریکا عضو اثرگذاری در تمامی سازمانهای جهانی خواهد بود. توافق ها و پیمان های تازه ای که باعث تقویت جایگاه امریکا در سطح بین الملل شود در دستور کار ما قرار دارد.»

کد خبر: ۵۴٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha