۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶
حمایت از جهش و رونق تولید در بودجه سال ۱۴۰۰
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس مطرح کرد

حمایت از جهش و رونق تولید در بودجه سال ۱۴۰۰

حسینی، رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: این کمیسیون با کمک دستگاه‌های اجرایی تولیدی از جمله وزارت صمت و در راستای جهش و رونق تولید، یک بسته حمایتی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی خواهد کرد.

به گزارش بازار، سید شمس‌الدین حسینی امروز (دوشنبه) در حاشیه جلسه این کمیسیون که با حضور وزیر صمت برگزار شد، افزود: بخش قابل توجهی از تولیدات و فعالیت‌های اقتصادی کشور در حوزه وزارت صمت است و تلاش‌ها در زمینه تولید بدون در نظر گرفتن برنامه‌های این وزارت خانه میسر نمی‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مسایل اصلی که ما امروز درگیر آن هستیم، مباحث سیاست‌های کلان و تولید است که اگر این سیاست‌ها با هم سازگاری نداشته باشند، قطعا دچار مشکل خواهیم شد.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در ادامه گفت: اتفاقی که در ماه‌های اخیر صورت گرفت و خوشبختانه با رای اعتماد وزیر صمت تقویت شد و به نتیجه رسید، موضوع تسهیل تجارت بود.

حسینی افزود: ما از برنامه‌های تنظیم تقاضای ارز حمایت می‌کنیم، اما معتقدیم این برنامه نباید منجر به کندی تولید و فعالیت‌های تولیدی شود.

وی تصریح کرد: حجم قابل توجهی کالا، حدود ۸ میلیون تن، در بنادرمان دچار رسوب شده بود و بخش قابل توجهی از این کالاها مشکل ارز نداشتند و اسناد حمل را نیز در اختیار داشتند، اما به خاطر یک بروکراسی ترخیص نمی‌شدند.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: معتقدیم هیچ هزینه‌ای پنهان نمی‌ماند، یا به مردم منتقل می‌شود یا منجر به خسارت بخشی می‌شود.

حسینی افزود: با پیگیری که صورت گرفت، امروز آن کالاها که عمدتا مواد اولیه واسطه‌ای تولید هستند ترخیص می‌شوند، از طرف دیگر با تصمیم گیری صورت گرفته انعطافی ایجاد می‌شود مبنی بر این که واردات اولویت دار از محل ارز صادرات صورت گیرد که اقدام خوبی بود.

وی همچنین گفت: تلاش می‌کنیم در شرایطی که به نوعی رشد اقتصادی منفی شده و سرمایه گذاری کاهش پیدا کرده ظرفیت‌های بدون استفاده فعال شود.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس اظهار کرد: همچنین در جلسه امروز این کمیسیون تاکید شد، سیاستی که وزیر صمت در پیش گرفته سیاست خوبی است و افرادی که مجوز و پروانه گرفته اند و معادن را فعال نکرده اند یا باید فعال کنند یا واگذار کنند و این موضوع حتی در حوزه سازمان‌های دولتی اتفاق بیافتد.

سید شمس‌الدین حسینی تصریح کرد: بر این اساس، لایحه بودجه ۱۴۰۰ که در دست تهیه است، کمیسیون جهش تولید حتما در این زمینه ورود خواهد کرد و به کمک دستگاه‌های اجرایی تولیدی از جمله وزارت صمت، ما یک بسته حمایتی در راستای جهش و رونق تولید پیش بینی می‌کنیم.

کد خبر: ۵۴٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha