۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
قصد مزاحمت و تعطیلی کسب و کارها را نداریم
وزیر بهداشت:

قصد مزاحمت و تعطیلی کسب و کارها را نداریم

نمکی، وزیر بهداشت گفت: در بحث اعمال محدودیت‌های کرونایی قصد مزاحمت و تعطیلی کسب و کارها را نداریم.

به گزارش بازار، سعید نمکی در نشست ویدئو کنفرانس فرمانداران، بخشداران و استانداران سراسر کشور افزود: در بحث اعمال محدودیت‌ها ما قصد مزاحمت و تعطیلی برای کسب و کاری را نداریم و اعتقاد ما بر این است که این بیماری و زمان همه گیری (اپیدمی) مهلک‌ترین آفت برای بخش اقتصاد و مسائل اجتماعی، سیاسی و امنیتی کشور است.

وی ادامه داد: ما نخستین کشوری هستیم که سعی کردیم شیوه نامه‌های بهداشتی را تدوین کنیم که اقتصاد کشور در کنار مدیریت بیماری کمترین آسیب را ببیند و این بار نیز در نظر داریم بخش‌هایی اقتصادی، تولید و اشتغال و تامین مایحتاج ضروری مردم و خدمات اضطراری تعطیل نشود و فرمانداران و استانداران و مدیران بهداشت و درمان کشور باید در این خصوص تلاش کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به پاس زحمات شبانه‌روزی حداقل زمان محدودیت را در این مجموعه‌ها اعمال کنیم و جایزه مردمی که خوب رعایت کردند، بهترینش این است که این‌ها از قرمز به نارنجی، از نارنجی به زرد و از زرد به شرایط عادی برمی گردند.

وی افزود: ما این شرایط را در روزهای نخست کنترل بیماری داشتیم و همه اثبات کردند که چه اقدام بزرگی از این همدلی و همکاری بیرون می‌اید و قرار شد امروز نیز با لطف خداوند و با همدلی و وفاق و با توصیه‌هایی که مقام معظم رهبری فرمودند، با شکل‌گیری یک ساختار و سازمان جدید و تفکیک وظایف انشاءالله این کار را با سرعت بیشتری پیش خواهیم برد.

نمکی گفت: بنابراین توصیه من به عزیزان در همه کشور این است که اولین گام ما باید کاهش بار بیمارستان‌ها و بستری کشور باشد که این مهیا نخواهد شد مگر با تشدید فاصله گذاری، اعمال شیوه نامه‌ها به شکل گسترده‌تر و آموزش همگانی.

کد خبر: ۵۴٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha