۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
در تولید واکسن کرونای ایرانی گام های موثری برداشتیم
وزیر بهداشت:

در تولید واکسن کرونای ایرانی گام های موثری برداشتیم

نمکی، وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه از بین ۱۲ شرکت فعال در ساخت واکسن کرونا، حدود ۸ شرکت ما در وضعیت مطلوب تری هستند و چهار شرکت مراحل پیشرفت یک و دو را طی کرده اند و بزودی وارد مرحله مطالعه انسانی می‌شوند.

به گزارش بازار، سعید نمکی در جلسه ارائه پیشرفت های تولید واکسن در ایران، با قدردانی از مجموعه های دست اندرکار از جمله ستاد اجرایی فرمان امام، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت های دانش بنیان، انیستیتو پاستور و رازی و همچنین تشکر از سازمان جهانی بهداشت، افزود :  قبل از هر چیز درباره وضعیت بیماری کرونا در جهان و ایران باید گفت که موج جدید و پاییزه تقریبا خیز جدید را در همه دنیا رقم زد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه کشور ما هم بگونه ای درگیر این پدیده است، افزود: ما در طرح جدید که دنبال می کنیم با بیماریابی و آزمایش های بیشتر و افزایش آزمایش ها به روزی ۱۰۰ هزار می رسانیم و با توجه به ساخت داخل ازمایش آنتی ژن در کشور که از اواسط هفته آینده راه اندازی خواهد شد و تست های اولیه و پروانه صدورش را خوشبختانه دنبال کردیم و به سرانجام رسیده است،   می توانیم با بیمار یابی فراوان، قرنطینه زودتر، درمان سرپایی و مراقبت بیشتر در بیماستان ها از آمار مرگ و میر و موارد بستری بکاهیم.

نمکی گفت: درباره واکسن کرونا ما همگام با سایر کشورها از روزهای نخست کار را شروع کردیم و با سه روش برای تامین واکسن مورد نیاز مردم راه را دنبال می کنیم.

وزیر بهداشت افزود: اول مشارکت در کواکس با هدایت سازمان جهانی بهداشت و قرار دادن سهمیه برای جمهوری اسلامی ایران در این زمینه است، دوم همکاری های بین المللی است که با کوشش همکاران روابط بین الملل وزارت بهداشت و پاستور و برخی دستگاهها با مشارکت کشورهایی که اعلام آمادگی کردند کار را دنبال می کنیم.

نمکی افزود: در نهایت با تلاش و جدیت بی نظیر همکاران در شرکت های دانش بنیان، مجموعه های بنیاد برکت ستاد اجرایی، رازی و پاستور فعالیت های خوبی آغاز شد.

وی با بیان اینکه چندی قبل به مردم مژده دادم که در زمینه ساخت واکسن کرونا گام های موثری برداشته ایم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه از بین ۱۲ شرکت، حدود ۸ شرکت ما در وضعیت مطلوب تری هستند و چهار شرکت مراحل پیشرفت یک و دو را طی کرده اند و بزودی  وارد مرحله مطالعه انسانی می شوند.

کد خبر: ۵۴٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha