۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
امیدواری بازارها در پی افزایش توان اقتصادی ژاپن و چین

امیدواری بازارها در پی افزایش توان اقتصادی ژاپن و چین

شاخص فوتسی لندن در معاملات امروز با افزایش چشمگیری رو به رو شد در حالی که افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازارهای جهانی کاملا مشهود بود.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، در حالی که آمار میزان تولیدات کارخانه ای چین نشان از بهبود اوضاع اقتصادی این کشور می داد، قیمت کالاهای اساسی جان دوباره ای گرفت.

از سوی دیگر، انتظار سرمایه گذاران برای اعلام پیشرفت مذاکرات تجاری پسابرگزیت با اتحادیه اروپا، موجب شد، شاخص های اروپایی با رشد چشمگیری همراه شوند.

به این ترتیب، شاخص فوتسی لندن با رشد ۰.۶ درصدی رو به رو شد و قیمت سهام وودافون نیز افزایش ۲.۴ درصدی را از خود به جای گذاشت.

صنایع انرژی و معدنی در بازار اروپا در مدار صعودی معامله شدند در حالی که قیمت نفت خام و فلزات اساسی نیز در محدوده مثبت داد و ستد شد.

رشد اقتصادی در ژاپن و افزایش میزان تولیدات صنعتی در چین، در واقع خبر خوشی برای رشد اقتصادی در جهان بوده است.

این در حالی است که، بریتانیا در روز شنبه اعلام کرد: خط قرمزهای تجاری ما پس از برگزیت تغییر نکرده است اما امیدواریم اتحادیه اروپا حاضر به همکاری بیشتر در زمینه تجاری و اقتصادی شود.

از سوی دیگر، شاخص یورواستاکس نیز با رشد ۰.۵ درصدی رو به رو شد و شاخص اس اند پی نیز ۱.۳ درصد مثبت شد در حالی که در بازار آسیا، نیکی ژاپن رشد ۲.۰۵ درصدی داشت و شانگهای چین نیز رشد ۰.۶ درصدی را از آن خود کرد.

کد خبر: ۵۴٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha