۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
در اجرای مصوبه‌های کرونایی تعارف نداریم
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا:

در اجرای مصوبه‌های کرونایی تعارف نداریم

رحمانی فضلی، فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید کرد: در اجرای مصوبه‌های کرونایی تعارف نداریم و با جدیت با موارد تخلف برخورد می‌کنیم.

به گزارش بازار، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست ویدیو کنفرانس با فرماندهان، بخشداران و استانداران سراسر کشور گفت: در مدیریت محدویت‌های کرونایی هیچ گونه اغماض نکنید و به روستاها و مناطق حاشیه‌ای هم توجه کنید و همه مسئولان اجرایی باید همواره در دسترس باشند.

وی تصریح کرد: بخشداران هم حوزه روستاها را در حوزه مقابله با کرونا در الویت قرار دهند و مصوبه‌های ستاد در حکم مصوبه‌های شورای امنیت ملی است. وزیر کشور گفت: وقتی وضعیت قرمز می‌شود فرمانداران و استانداران مراعات و رودربایستی را کنار بگذارند.

رحمانی فضلی افزود: فرمانداران و استانداران از مفخی کردن آمار بپرهیزند، وزیر بهداشت بر اساس آمار شما تصمیم گیری می‌کند. جان مردم در میان است و نباید اهمال شود. فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا تصریح کرد: در مقابله با کرونا مناطق حاشیه‌ای و روستاها در اولویت باشند، زیرا در این مناطق امکانات کمتر است.

وزیر کشور گفت: مصوبات ستاد در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و از این نظر شاید یک پله از قانون بالاتر باشد.

رحمانی فضلی گفت: سه راهکار ممنوعیت ورود، عودت اتباع غیرمجاز و خدمات دهی به اتباع مجاز مانند همه مردم است.

بحث ترددها و تجمع‌ها بیشتر کنترل شود
عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست ویدیو کنفرانس با فرماندهان، بخشداران و استانداران سراسر کشور افزود: در بخش کنترل بیماری کرونا بحث ترددها و تجمع‌ها بسیار مهم است و باید کنترل شود، اما برخی از فرمانداران شهرها در اجرای این طرح به ویژه تردد و تجمع‌ها رودربایستی دارند که نباید هیچ تعارفی داشته باشند و اجرای این طرح را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند.

وی در ادامه به بحث ضمانت اجرای طرح‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: در بخش ضمانت اجرا هیچ چیزی کم نداریم بلکه اشکال در اعمال و اجرا یا در فهم این قوانین و مقررات است.

وزیر کشور همچنین به فرمانداران گفت: در اعلام آمار بیماران و فوت شدگان ناشی از کرونا آمارسازی و مخفی کاری نباید داشته باشیم، چون براساس آمارهای شما وزیر بهداشت و ستاد ملی در اینجا (مرکز) تصمیم گیری می‌کنند و در بحث جان مردم نباید اهمال کاری شود.

رحمانی فضلی گفت: مناطق حاشیه‌ای و روستاها در بحث کنترل و مدیریت بیماری کرونا باید در اولویت باشند البته اولویت ما در جایی است که ابتلا بیشتر است و در جاهایی که ابتلا زیاد است باید ارائه امکانات بیشتر صورت گیرد.

اما روستاها نیز مهم هستند به ویژه که در روستاها امکانات اعم از بهداشتی و بحث مقابله با بیماری کرونا کمتر است و بخشداران که عهده دار بحث روستاها هستند باید در این خصوص موضوع روستاها را در اولویت خود قرار دهند و در این حوزه نیز مهم بحث درمان و کنترل بیماری است.

وی در ادامه با بیان اینکه مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی است، افزود: این طرح‌ها استمرار خواهد داشت و به عنوان یک طرح یک هفته‌ای یا دو هفته‌ای نگاه نکنیم تا روند کاهش و بهبودی کامل از این بیماری استمرار پیدا کند.

مدیریت اتباع خارجی
وزیر کشور در ادامه به بحث اتباع خارجی اشاره کرد و گفت: در بحث اتباع خارجی سه راهکار وجود دارد نخست این که از ورود اتباع به داخل کشور جلوگیری شود و فرمانداران با همکاری سپاه باید در مناطق مرزی به این موضوع توجه داشته باشند، راهکار دوم عودت اتباع خارجی است که اکنون ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر (در ماه) عودت داده می‌شوند که باید بیشتر شود و راهکار سوم نیز رعایت شیوه نامه‌ها در بحث اتباع خارجی همانند هموطنان است، زیرا آن‌ها نیز در جامعه ما زندگی می‌کنند و باید در بحث اتباع خارجی نیز کنترل و مدیریت بیماری صورت گیرد.

کد خبر: ۵۴٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha