۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
توسعه همکاری‌های ایران و بنگلادش با اجرایی کردن موافقت‌نامه ترجیحات تعرفه‌ای و تجارت تهاتری
در دیدار رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با سفیر بنگلادش در تهران تاکید شد

توسعه همکاری‌های ایران و بنگلادش با اجرایی کردن موافقت‌نامه ترجیحات تعرفه‌ای و تجارت تهاتری

زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با سفیر جمهوری مردمی بنگلادش ایران با اشاره به اهمیت بازار بنگلادش به عنوان یک کشور مسلمان و عضو فعال دی ۸، بر گسترش همکاری‌های دوجانبه و ضرورت برقراری روابط کارگزاری بین بانک‌های دو کشور تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم با تاکید بر استفاده موثر از ظرفیت اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور ابراز امیدواری کرد با مساعدت سفیر بنگلادش در تهران، ششمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور ظرف شش ماه آینده در تهران برگزار شود.

گوزل اعظم سارکر، سفیر بنگلادش در تهران نیز ضمن تایید اهمیت اجلاس کمیسیون مشترک در گسترش روابط تجاری، تجارت تهاتری را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه به منظور اجرایی کردن موافقت‌نامه ترجیحات تعرفه‌ای(PTA) بین دو کشور که در سال ۱۳۸۵ به امضا رسیده، ظرف یک ماه آینده کمیته‌ای بین مدیران کل ذی‌ربط به صورت ویدئو کنفرانس تشکیل خواهد شد و مباحث مرتبط با قواعد مبدا و فهرست کالایی موافقتنامه مورد بررسی کارشناسی قرار می گیرد.

همچنین در این نشست در خصوص برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور ظرف شش ماه آینده در تهران بحث وتبادل نظر صورت گرفت.

گفتنی است حجم تجارت بین ایران و بنگلادش در سال ۹۸، حدود ۸۳ میلیون دلار بوده است که از این میزان ۴۶میلیون دلار صادرات ایران به بنگلادش و۳۷میلیون دلار واردات از بنگلادش بوده است.

کد خبر: ۵۴٬۴۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha