۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
۲۱۰ هزار نفر از خراسان شمالی در سامانه سجام ثبت نام کردند
مدیر کل امور اقتصادی خراسان شمالی:

۲۱۰ هزار نفر از خراسان شمالی در سامانه سجام ثبت نام کردند

بجنورد- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی از ثبت نام ۲۱۰ هزار نفر سهامدار شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در سامانه سجام خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی، مجید درخشانی اظهار داشت: تاکنون ۲۱۰ هزار نفر سهامدار شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت در سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان) ثبت نام کرده اند این در حالی است که ۷۳۱ هزار نفر دارای سهام عدالت در استان هستند.

وی در ادامه با بیان این که تقریبا در تمامی استان ها انتخابات هیات مدیره سهام عدالت برگزار نشده است، اظهار داشت: در برخی استانها فقط ۳ درصد دارندگان سهام شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت در سامانه سجام ثبت نام کرده اند و بالاترین رقم ثبت نام استان ها در کشور ۳۴ درصد است و وضعیت استان ما در این مورد نسبت به دیگر استان ها بهتر است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی افزود: سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا همان سامانه سجام یک برنامه یکپارچه به منظور ثبت و نگهداری اطلاعات تمام سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه متشکل از بورس و فرابورس است که در سال ۱۳۹۷ توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار ایجاد شده است.

درخشانی از همه افرادی که شیوه غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده اند درخواست کرد حتما برای انتخاب افراد توانمند به عنوان هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان ثبت نام کند.

وی با بیان این که نماد «وزخراش» نماد شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت خراسان شمالی در بورس است خاطرنشان کرد: دومین شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استانی که وارد بورس شد خراسان شمالی بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی افزود: این شرکت با نماد ۱۰۰ وارد بورس شد و هم اکنون نیز با وجود ریزش بورس نماد این شرکت ۱۳۳ است.

درخشانی در خصوص وضعیت بازار بورس و سرمایه گذاری های مردم اظهار داشت: همیشه تاکید بر این داریم که مردم اگر پول اضافه دارند وارد بورس شوند و سرمایه گذاری کنند و هم اکنون نیز مجموعه هایی قوی در بازار سرمایه فعالیت می کنند که سهم آن ها رو به رشد است وی از مردم خواست تا هنگام ورود به بازار سرمایه از کارشناسان مشاوره بگیرند.

کد خبر: ۵۴٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha