۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
رسوب ۸ ماهه ۲۳۰ هزار تُن روغن در بندر شهید رجایی
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

رسوب ۸ ماهه ۲۳۰ هزار تُن روغن در بندر شهید رجایی

خاندوزی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ۲۳۰ هزار تُن روغن تنها در بندر شهید رجایی با مدت زمان ۲۳۷ روز ماندگاری در گمرک در سامانه‌های کشور ثبت شده و این موضوع حکایت از سوءمدیریت در زمینه مدیریت کالاهای اساسی طی ماه‌های اخیر در کشور دارد.

به گزارش بازار، سیداحسان خاندوزی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به وجود هفت میلیون تُن کالاهای معطل مانده در گمرکات کشور گفت: بعد از پیگیری‌های بسیار میان دولت و مجلس در نهایت تیم اقتصادی دولت پذیرفت، زمینه ترخیص بسیاری از کالاهای موجود در انبارهای گمرکی را که تسویه ارزی آنها انجام شده و فشار مضاعفی هم بر بازار ارزی کشور وارد نمی‌کنند را فراهم کند.  

وی با بیان اینکه این موضوع طی مصوبه‌ای در روز ۱۳ آبان ماه از سوی نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد،  افزود: خبرهای رسیده حاکی از آن است که هنوز بخش عمده‌ای از این مصوبه اجرایی نشده است،  به عنوان نمونه ۲۳۰ هزار تُن روغن تنها در بندر شهید رجایی با مدت زمان ۲۳۷ روز ماندگاری در گمرک در سامانه‌های کشور ثبت شده است.

خاندوزی تاکید کرد: این موضوع حکایت از سوءمدیریت در زمینه مدیریت کالاهای اساسی طی ماه‌های اخیر در کشور دارد و امیدواریم با پیگیری‌های وزیر صمت و سرعت گرفتن فرایند ترخیص کالا از گمرکات تا قبل از آذر ماه، شاهد حل و فصل این مشکل در بنادر باشیم.

کد خبر: ۵۴٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha