۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
بازارچه صنایع دستی سرابله در سفر رئیس جمهوری افتتاح می‌شود
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام:

بازارچه صنایع دستی سرابله در سفر رئیس جمهوری افتتاح می‌شود

ایلام - مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام با اشاره به توسعه بازارچه‌های صنایع دستی گفت: بازارچه صنایع دستی سرابله در سفر رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.

عبدالمالک شنبه زاده در گفتگو با بازار اظهار کرد: طی سال های اخیر روند توسعه فعالیت های صنایع دستی با توجه به پیشیینه بسیار قوی این بخش، رو به رشد بوده به طوری که هم اکنون ۳۳ رشته صنایع دستی در ایلام فعال است.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار هنرمند صنایع دستی در ایلام فعالیت دارند که بیش از نیمی از این تعداد در رشته گلیم نقش برجسته که مهمترین صنعت دستی استان است، فعال هستند.

شنبه زاده با اشاره به توسعه بازارچه های صنایع دستی برای فروش هنرمندان صنایع دستی ایلام، اظهار کرد: هم اکنون یک بازارچه صنایع دستی در مرکز استان فعال و قرار است به زودی بازارچه صنایع دستی سرابله در سفر رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.

وی گفت: توسعه بازارچه های صنایع دستی برای فروش محصولات صنایع دستی هنرمندان ایلام در مناطق مختلف استان در دستور کار میراث فرهنگی استان قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام اضافه کرد: بیشتر گردشگران، صنایع دستی استان به عنوان سوغات خریداری می کنند و این مسئله باعث فروش بیشتر محصولات هنرمندان استان شده است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲۰ کارگاه صنایع دستی در استان فعال است که در این کارگاه ها بیشتر بانوان مشغول به فعالیت هستند و علاو بر تولید محصولات، به دیگر افراد مشتاق صنایع دستی، آموزش ارائه می شود.

کد خبر: ۵٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha