۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
مشکل بودجه آموزش پرورش ناشی از تفکر خصوصی سازی این مجموعه است
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

مشکل بودجه آموزش پرورش ناشی از تفکر خصوصی سازی این مجموعه است

همدان - حاجی بابایی؛رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مشکل بودجه آموزش پرورش ناشی از تفکر خصوصی سازی این مجموعه است.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه چهره زیبای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به معلمان نشان داده نشده است، افزود: بزرگترین مشکل بودجه در آموزش و پرورش سیاست غلطی است که به دنبال خصوصی سازی در آموزش و پرورش است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: متأسفانه بزرگترین افتخار برخی از مسئولان این بوده که بودجه آموزش و پرورش را کاهش داده ایم، اما این حقیقتی است که باید بپذیریم معلمان گران قیمت دانش آموزان گران قیمت تربیت می‌کنند و در تربیت سرمایه‌های انسانی نباید دیدگاه هزینه‌ای غالب باشد.

وی افزود: در حال حاضر نیروی انسانی بزرگترین چالش آموزش و پرورش است و دلیل این مشکل هم نگاه‌های دوگانه است که هم به دنبال موفقیت تعلیم و تربیت و هم به دنبال خصوصی سازی سیستم آموزش و پرورش است.

حاجی بابایی گفت: دانشگاه فرهنگیان در طول سال‌های اخیر مورد توجه و پشتیبانی مسئولان قرار نگرفت در حالی که راهی جز تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان نداریم.

وی بابیان اینکه منتظر لایحه رتبه بندی معلمان از سوی دولت هستیم، گفت: منظور لایحه‌ای است که در آن جایگاه معلم بر اساس سند تحول بنیادین تعریف شده باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور، وزارت ارتباطات باید مدارس حاشیه شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک و روستاهای زیر ۲۰ هزار نفر را هوشمند کند.

وی افزود: اتصال اینترنت به مدارس تکلیف نیست بلکه هوشمند سازی مدارس برنامه است و ارتقای کیفی آموزش و پرورش و ایجاد مجتمع‌های حیات طیبه در شهرها و شمیم ولایت در روستاها مدنظر است.

کد خبر: ۵۴٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha