۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
ماجرای استفاده از مدل زنده در ویترین پوشاک خبرساز شد؛ تخلف شخصی یا صنفی؟
بازار از مشهد مقدس گزارش می‌دهد؛

ماجرای استفاده از مدل زنده در ویترین پوشاک خبرساز شد؛ تخلف شخصی یا صنفی؟

مشهد- استفاده از آقایان به عنوان مدل زنده برای تبلیغ پوشاک گرچه تا پیش‌ از این در برخی از اصناف پایتخت به‌دفعات اتفاق افتاده است اما استفاده از یک خانم آن‌هم در ویترین یک مغازه برای تبلیغ لباس در شهر مذهبی مشهد اتفاقی غیرمنتظره بود که این خبر از روز گذشته تاکنون بازتاب های متفاوتی را در بر داشته است.

بازار؛ گروه استان ها: به گزارش خبرنگار بازار روز یک‌شنبه تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد یک خانم با ژستی متفاوت به‌منظور تبلیغ لباس در ویترین یکی از فروشگاه‌های پوشاک واقع در خیابان آزادشهر مشهد قرار داده ‌شده است.

به گزارش خبرنگار بازار خبر استفاده از یک خانم آن‌هم در ویترین مغازه از روز گذشته تاکنون بازتاب‌های بسیاری در بین مردم و هم‌چنین اصناف داشته و بسیاری از شهروندان مشهدی را بر آن داشته تا با پیام‌هایی خواستار برخورد با هنجارشکنان و این تخلف صنفی شوند.

به همین منظور عضو هیئت‌مدیره اتحادیه پوشاک مشهد بابیان اینکه در صورت صحت‌وسقم این موضوع به‌طور حتم با متخلفان برخورد خواهد شد، اظهار کرد: تاکنون پرونده‌های بسیاری با موضوعات گران‌فروشی، کم‌فروشی و فروش جنس نامرغوب داشتیم اما تا امروز استفاده از مانکن زنده در سطح شهر مشهد گزارش نشده بود.

حسین پور حجار در خصوص برخورد با این تخلف اظهار کرد: در صورت محرز شدن هر نوع تخلف در فروشگاه‌ها برخورد اول ما تذکر و درصورتی‌که تخلف ادامه‌دار و یا هنجارهای جامعه نادیده گرفته شود، اخطار کتبی و پلمپ در انتظار واحد صنفی خواهد بود.

وی بابیان اینکه تعداد ۱۰ هزار واحد صنفی در حوزه پوشاک در این شهر فعالیت دارند و لذا حوزه بازرسی بسیاری گسترده است، ادامه داد: گاهی اوقات برخی از فروشگاه‌ها تخلفاتی را مرتکب می‌شوند که نه از روی عمد، بلکه از روی ناآگاهی است و لذا این ناآگاهی موجب می‌شود تا در حوزه برندینگ دست به حرکتی خلاقانه همراه با تخلف بزنند که البته این تخلفات با برخورد بازرسان این صنف روبرو خواهد شد.

تخلف شخصی است
گفتنی است استفاده از خانم به‌عنوان مدل زنده در ویترین یک فروشگاه موجب شد تا مفیدی رئیس اتحادیه پوشاک مشهد اعلام کند که این موضوع از روی خودنمایی و یا شرارت احتمالاً اتفاق افتاده و با آن برخورد خواهد شد.

گفتنی است صبح امروز نیز مالک این فروشگاه که فروش یکی از برندهای مانتو را در مشهد مقدس دارد، اعلام کرد که این فروشگاه به‌هیچ‌وجه از مانکن زنده استفاده نکرده و پخش تصویر مانکن زنده کار یکی از پرسنل و اقدامی کاملا شخصی بوده است.

صاحب این فروشگاه مدعی شد: یکی از کارکنان این فروشگاه با انتشار عکسی در صفحه شخصی خود و نه در صفحه و کانال‌های رسمی فروشگاه این شائبه را به وجود آورده که فروشگاه ما از مانکن زنده استفاده می‌کند و این در حالی است که این خبر به‌هیچ‌وجه صحت ندارد.

تکرار یک تخلف
گفتنی است سال گذشته نیز تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که نشان از استفاده ازیک خانم به عنوان مانکن زنده در ویترین مغازه‌های پایتخت داشت.

گرچه در بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد این تصویر مربوط به قطعه‌ای از فیلم سینمایی «راند چهارم» است که در این پلان از فیلم خانم بازیگر در ویترین مغازه قرار داده شده است اما با این ‌وجود پلیس امنیت عمومی و نظارت بر اماکن اعلام کرد: استفاده از مانکن زنده در ویترین مغازه‌ها ممنوع است.

کد خبر: ۵۴٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha