۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
تجار ایرانی در تبادل پول با طرف افغانی با مشکل رو به رو هستند
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی بیرجند:

تجار ایرانی در تبادل پول با طرف افغانی با مشکل رو به رو هستند

بیرجند- خامه زر، رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی بیرجند گفت: تجار ایرانی در تبادل پول با افغانستان به دلیل نبود سیستم دقیق و درست تبادل مالی با مشکل روبرو هستند.

علیرضا خامه‌زر در گفت‌ وگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تبادل کالا و صادرات با کشور افغانستان از مرز ماهیرود نه تنها کاهش نداشته بلکه بر اساس آمار رسمی گمرک این روند رو به افزایش بوده است.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: این مسئله از جهات مختلف به شیوع کم کرونا در کشور افغانستان و رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل‌های مربوطه در مرز ماهیرود بوده است.

خامه‌زر درباره بزرگترین مشکل تجار ایرانی در تبادل کالا با کشور افغانستان ادامه داد: بزرگترین مشکل را باید نبود سیستم دقیق و درست تبادل پول دانست که همواره مشکلاتی را برای تجار به وجود آورده است.

وی افزود: بارها و بارها در جلسات مختلف در حضور مسئولان این مشکل مطرح شده است ولی تاکنون برای این مشکل بزرگ تجار و بازرگانان ایرانی تصمیمی گرفته نشده است.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه در حال حاضر تبادل پول با کشور افغانستان از طریق صرافی ها صورت می گیرد، گفت:  گاهی اوقات تجار با یکدیگر به وسیله تهاتر تبادل پول را انجام می دهند.

خامه زر گفت: با توجه به مشکلات موجود و عدم امکان ارتباط سیستم بانکی دو کشور باید برای حل مشکل تبادل پول راهکارهای دیگری را در نظر گرفت.

وی با اشاره به ضرورت شناسایی و ساماندهی صرافی هایی در کشور افغانستان و ایران که بتوانند مشکلات تعهدات ارزی صادرکنندگان را مرتفع کنند، یادآور شد: این کار می‌تواند مشکلات موجود را تا حد زیادی کاهش دهد.

کد خبر: ۵۴٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha