۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
سایه رکود بر بازار طلای خراسان‌جنوبی/ خرید و فروشی وجود ندارد
رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر بیرجند:

سایه رکود بر بازار طلای خراسان‌جنوبی/ خرید و فروشی وجود ندارد

بیرجند- قربانی مقدم، رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر بیرجند گفت: افزایش قیمت طلا در ماه‌های گذشته و تعطیلی مراسم جشن ازدواج به واسطه کرونا، به رکود بازار طلا و جواهر دامن زده است.

غلامحسین قربانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: قیمت طلا در بازار بعد از برخی از تحولات بین‌المللی کاهش داشته است ولی این کاهش به مقداری نبوده که بخواهد در تصمیم‌گیری مردم برای خرید طلا تأثیر چندانی بگذارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و ساعت بیرجند بیان‌کرد: کاهش انس طلا به کاهش قیمت دلار بستگی دارد و از این جهت نمی‌توان نسبت به آینده بازار طلا نظر قطعی داد.

قربانی‌مقدم ادامه‌داد: بسیاری از مردم سرمایه خود را در خرید طلا هزینه می‌کنند تا در صورت نیاز بتوانند با  فروش فوری آن نیاز خود را برطرف کنند.

وی افزود: ولی در شرایط فعلی با توجه به اینکه مشخص نیست کاهش قیمت طلا ادامه‌دار باشد یا نه؟ به شهروندان توصیه می‌شود که مدت زمان کوتاهی را برای سرمایه‌گذاری‌های کلان در این بخش تأمل کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و ساعت بیرجند گفت: اگر کرونا به سایر مشاغل و اصناف ۳۰ درصد آسیب زده است، این آسیب به صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر ۱۰۰ درصد بوده است.

قربانی مقدم با اشاره به رکود موجود در بازار طلای خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: با توجه به گرانی طلا و سکه، در شرایط فعلی کمتر کسی توان هدیه دادن طلا و یا سکه را به عنوان هدیه تولد و یا به عنوان کادوی ازدواج دارد که این موضوع به رکود بازار دامن زده است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر عروسی ها نیز به واسطه شیوع کرونا تعطیل شده و یا کاهش پیدا کرده است که این مسئله نیز بر رکود بازار طلا و جواهر دامن زده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان، طلا، جواهر و ساعت بیرجند گفت: اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند بسیاری از کسبه در این صنف مجبور به تعطیلی کسب و کار خود خواهند شد.

قربانی مقدم یادآور شد: در حال حاضر فروشندگان طلا و جواهر تنها به امید روزهای بهتر درب مغازه خود را باز می کنند چرا که خرید و فروشی  در آن صورت وجود ندارد.

کد خبر: ۵۳٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha