۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
صعود بیت‌کوین در شکست ترامپ/ عرضه و تقاضا مشخص‌کننده نرخ ارز دیجیتال
چشم‌انداز رمز ارزها پس از انتخابات آمریکا

صعود بیت‌کوین در شکست ترامپ/ عرضه و تقاضا مشخص‌کننده نرخ ارز دیجیتال

افزایش نرخ بیت‌کوین در شرایطی که بایدن به بازار نفت سیگنال منفی و به بورس‌های جهانی سیگنال مثبت داده است نشان از این واقعیت دارد که ارز دیجیتال را می توان برگ برنده دموکرات‌های آمریکا برای پیروزی در جنگ تجاری با چین دانست.

احمدرضا صباغی؛ بازار؛ دور از واقعیت نیست که انتخابات آمریکا همواره با جنجال‌های فراوانی روبرو بوده است اما نکته مهم اینجاست که نتایج این انتخابات همواره تاثیر خود را بازارهای مختلف اقتصادی در جهان گذاشته است.

۴ سال پیش زمانی که دونالد ترامپ در رقابتی تنگاتنگ با هیلاری کیلیتون سکان ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده گرفت کسی فکر نمی کرد که نرخ بیت کوین تا به این اندازه  رشد کند اما این اتفاق افتاد.و حالا آمریکا قصد دارد که  ارزدیجتال خود را راه اندازی کند. همان کاری که چین  پیشتر رفته بود! 

ترامپ همواره در کنفرانس‌های خبری خود مخالفت قاطع خود را با استفاده و خریدو فروش ارزهای دیجیتال اعلام کرده بود اما در شرایط کنونی که شطرنج باز دموکراتها در بازی سیاست آمریکا بوی سبقت را از دونالد ترامپ گرفته است پیش‌بینی روند صعود یا نزول ارز دیجیتال در جهان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 در ۲ هفته گذشته نرخ هر بیت کوین تا مرز ۱۷ هزار دلار هم رشد کرد اما در نهایت نرخ این ارز دیجیتال مهم در ایستگاه  ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلار آرام گرفت.

با رئیس جمهورشدن بایدن در آمریکا شرایط صعود یا نزول قیمت بیت کوین معادلات پیچیده‌ای خواهد داشت به طوری که اتخاذ تصمیم‌های اقتصادی و افزایش یا کاهش بورس‌های جهانی  توام بر نرخ طلای سیاه تاثیر مستقیمی بر قیمت ارزهای دیجیتال در بازارهای جهانی دارد.

از طرف دیگر بسیاری از مردم جهان ار ارزهای دیجیتال به عنوان یک پناهگاه امن دارایی نام می برند و بر این موضوع اعتقاد دارند که عوامل مختلف سیاسی نمی تواند بر صعود یا نزول ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد.

افزایش نرخ بیت‌کوین در شرایطی که بایدن به بازار نفت سیگنال منفی و به بورس‌های جهانی سیگنال مثبت داده است نشان از این واقعیت دارد ارز دیجیتال را می تواند برگ برنده دموکرات‌های آمریکا برای پیروزی در جنگ تجاری با چین باشد هر چند نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که ترامپ و جمهوری‌خواهان هرگز اعتقادی به ارز دیجیتال و اثرگذاری آن بر توسعه و رشد اقتصادی یک کشور در جهان نداشتند.

بررسی نظرات کارشناسان و تحلیل‌گران ارز دیجیتال در شرایط کنونی با توجه به اینکه جو بایدن و حزب دموکرات در آمریکا به قدرت رسیده است خالی از لطف نیست.

کوچ سریع سرمایه از بازارهای مالی به ارزهای دیجیتال
حجت جشن نیلوفر که از کارشناسان برجسته  حوزه  بلاک‌چین و رمز ارزهاست با اشاره به اینکه اعتماد مردم نسبت به رمرز ارزها بیشتر شده است،گفت: بسیاری از مردم جهان در حال انتقال سرمایه خود از بورس به بازار ارزهای دیجیتال هستند به طوری که در ایران هم شاهد وقوع چنین اتفاقی هستیم.

وی با بیان اینکه تا چندسال آینده انجام مبادلات مالی در دنیا از طریق ارزهای دیجیتال انجام خواهد شد،گفت: اگر روند صعودی نرخ بیت‌کوین حتی با شیب کم هم ادامه داشته باشد تا پایان سال جاری میلادی نرخ هر بیت‌کوین از قیمت ۲۰ هزار دلار عبور خواهد کرد.

این کارشناس برجسته حوزه ارز دیجیتال تصریح کرد: در هفته های گذشته بسیاری از مردم از دخالت دولت و اعمال نظرات دستوری در بورس اظهار گلایه کرده‌اند که به همین دلیل شاهد خروج سرمایه از بازار سرمایه کشور و انتقال آن به بازار رمزها بودیم زیرا نرخ ارزهای دیجیتال را میزان عرضه و تقاضا مشخص می‌کند.

جشن‌نیلوفر با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای توسعه و رشد ارزهای دیجیتال در کشور دیده نمی شود ،افزود: وزارت ارتباطات و بانک مرکزی موظف هستند تا زیرساخت لازم برای رشد و توسعه ارزهای دیجیتال در کشور فراهم کنند و من امیدوارم که این اتفاق هر چه زودتر رخ دهد.

وی بر آگاهی کامل افراد برای خرید بیت کوین تاکید و اضافه کرد: فرآیند استخراج و خرید و فروش بیت‌کوین، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و این موضوع، احتمال کلاهبرداری را افزایش می‌دهد. فرآیند استخراج و خرید و فروش بیت‌کوین، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و این موضوع، احتمال کلاهبرداری را افزایش می‌دهد.

این کارشناس حوزه بلاک‌چین گفت: افراد برای خرید بیت‌کوین با اشخاص مطلع مشورت کنند تا بی‌گدار به آب نزنند هرچند نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که دیدگاه سرمایه‌گذاری نسبت به رمز ارزها باید بلند مدت باشد تا افراد سرمایه گذار متحمل خسارت فراوان نشوند.

آثار مثبت پیروزی بایدن بر نرخ بیت‌کوین
سهیل نیکزاد از فعالان بازار بیت‌کوین با بیان اینکه مردم با توجه به شرایط موجود در بازارهای مختلف، ناچارند به سوی رمز ارزها بروند،گفت: پیروزی دموکرات‌ها و بایدن در انتخابات آمریکا آثار مثبتی بر نرخ بیت‌کوین در جهان خواهد گذاشت که باید منتظر آن ماند.

این فعال بازار ارز دیجیتال اضافه کرد: مردم برای اینکه با کلاهبرداری‌های گسترده روبرو نشوند لازم است خریدهای خود را از سایت‌هایی انجام دهند که احتمال کلاهبرداری در آنها بسیار کم است و خریداران رمز ارزها برای رسیدن به سود باید دیدگاه بلندمدت داشته باشند.

وی افزود: نوسان شدید بیت کوین به دلیل جدید بودن این بازار مالی نسبت به بازارهای دیگر اقتصادی است. پیش‌بینی درباره نرخ بیت‌کوین همواره درست از آب درنیامده است ولی به احتمال فراوان چشم‌انداز بیت‌کوین  مثبت است و پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های آینده روند افزایشی داشته باشد.

نیکراد گفت: یکی از مزایای بازار رمز ارزها این است که افراد با هر سرمایه‌ای می‌توانند وارد این بازار شوند. به طورمثال اگر فردی بخواهد با یک دلار هم وارد بازار بیت کوین شود این اتفاق خواهد افتاد ودرصدی از بیت‌کوین را این فرد به خود اختصاص خواهد داد.

کد خبر: ۵۳٬۸۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha