۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
راه ارتباطی ۸۵۱ روستای اربیل باز است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل:

راه ارتباطی ۸۵۱ روستای اربیل باز است

اردبیل - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: راه مسدود شده ۸۵۱ روستای این استان برف‌روبی و بازگشایی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، فرهاد عبدالعلی پور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل قبل از ظهر امروزپنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خلخال گفت: راه مسدود شده ۸۵۱ روستای این استان برف‌روبی و بازگشایی شده و تردد خودروها در این مسیرها دایر شده است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر راه ۲۵۵ روستا در مناطق مختلف استان از جمله شهرستان خلخال مسدود بوده و تلاش راهداران برای بازگشایی مسیرهای مسدود روستایی همچنان ادامه دارد.
عبدالعلی پور گفت: بارش برف و کولاک در روزهای گذشته موجب مسدود شدن راه ارتباطی هزار و ۱۶۰ روستای استان شده و راهداران برای بازگشایی راه‌های باقیمانده تلاش می‌کنند ولی ادامه کولاک برف مانع از بازگشایی ۲۵۵ راه باقیمانده روستایی شده است.
وی با بیان اینکه راه ارتباطی ۸۰ روستای خلخال باز و راه ۶۵ روستای این شهرستان همچنان مسدود است،اظهارداشت: برخی از راه‌های روستایی استان به علت کولاک شدید برای چندمین بار بازگشایی و دوباره مسدود شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با بیان اینکه تمام راه‌های اصلی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد، افزود: راهداران تلاش می‌کنند تا راه‌های ارتباطی روستاهای مسدود شده را بازگشایی کنند و به احتمال زیاد تا سه روز آینده راه‌های ارتباطی تمامی روستاهای استان باز خواهد شد.
وی با تقدیر از همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در کمک به ارسال ماشین‌آلات سنگین برف‌روبی و بازگشایی معابر شهری و راه‌های روستایی خلخال اضافه‌کرد: در بیشتر مناطق استان شاهد بارش برف بودیم ولی بیشترین بارش برف در شهرستان خلخال است که ارتفاع آن در سطح شهر ۱۵۰ سانتیمتر و راه‌های روستایی و همچنین گردنه الماس واقع در جاده خلخال - اسالم بیش از چهار متر گزارش شده است.
عبدالعلی‌پور همچنین با اشاره به نامساعد بودن شرایط جوی از شهروندان استان خواست تا از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت ضرورت با رعایت سرعت مطمئنه خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی از جمله زنجیرچرخ مجهز کنند.
وی اظهارداشت: از زمان آغاز بارش برف در استان اردبیل در چند روز گذشته به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مسافران و سرنشینان خودروهای در راه مانده امدادرسانی شده و ۵۰۰ نفر نیز در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و بین راهی استان اسکان داده شدند.

کد خبر: ۵٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha