۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
سهم استان زنجان از زیتون کشور ۳.۵ تن در هکتار است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

سهم استان زنجان از زیتون کشور ۳.۵ تن در هکتار است

زنجان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت: سالانه ۴۵ هزار تن زیتون در شهرستان طارم تولید شده و سهم استان زنجان از زیتون کشور ۳.۵ تن در هکتار است.

به گزارش خبرنگار بازار، جواد تاراسی ظهر پنجشنبه آئین تجلیل از کشاورزان نمونه استان زنجان، با بیان اینکه توجه به منابع خاک و آب باعث ارتقای تولید محصو لات کشاورزی می‌شود ، گفت:  باید به این دو منابع مهم توجه شود.

وی با بیان اینکه در سال بیش از سه میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود ، اظهار کرد: اگر به آموزش بهره برداران و به منابع آب و خاک توجه شود می‌توانیم تولید را به تا ۶ میلیون تن برسانیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان، با بیان اینکه باید بیش از ۵۰ درصد از کشاورزان را به تولید محصولات کشاورزی در بحث توجه امور منابع آب و خاک بپردازیم، گفت: برای تحقق این امر مهم برنامه ریزی لازم در دستور کار است.

تارا سی با بیان اینکه شهرستان طارم در سطح کشور ۵۰ درصد زیتون را تولید می‌کند و بهره برداران خوبی در تولید زیتون فعالیت می‌کنند، ابرازکرد: از ۴۶ کشاورز نمونه سطح کشور ۱۰ نفر از استان زنجان است.

وی با بیان اینکه  سالانه ۴۵ هزار تن زیتون در شهرستان طارم تولید شده و سهم استان زنجان از زیتون کشور ۳.۵ تن در هکتار است، افزود:  باید این عملکرد را به بیش از ۷ یا ۸ تن در هکتار برسانیم.

تاراسی با بیان اینکه زنجان به عنوان یکی از استان‌های تولیدکننده زیتون است و استان زنجان در زمینه سطح زیر کشت و تولید، رتبه برتر کشوری را داشته است،افزود:زیتون محصولی است که با توجه به ارزش بالای غذایی، دارای جایگاه ویژه و خاصی در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی دارد.

کد خبر: ۵٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha