۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
وجود ۹۲۰۰ واحد تولیدی راکد در کشور
قائم مقام وزیر صمت اعلام کرد

وجود ۹۲۰۰ واحد تولیدی راکد در کشور

دین پرست، قائم مقام وزیر صمت گفت: از بین ۴۶ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی، ۹ هزار و ۲۰۰ واحد تعطیل هستند.

به گزارش بازار، بابک دین پرست در حاشیه جلسه ستاد تسهیل رفع موانع تولید افزود: امروز روند اجرای مصوبات جلسه ۹۸، بررسی شد که یکی از مهمترین موضوع بررسی، احیا و بازگشت ۲ هزار واحد تولیدی راکد در شهرهای صنعتی بود که سقف واحدهای تولیدی هدف گذاری شد بطوریکه از ۱۵۰۰ واحد به ۲ هزار واحد افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: از بین ۴۶ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی، ۹ هزار و ۲۰۰ واحد، معادل حدود ۲۰ درصد واحدها در شهرک‌های صنعتی کشور راکد هستند.

دین پرست گفت: کمیته ارزیابی برای مشخص شدن علل مشکلات این واحدهای صنعتی تعیین و مشخص شد، حدود ۶۱ درصد این واحد ها، بدلیل منابع مالی راکد هستند.

وی تصریح کرد: هماهنگی‌هایی صورت گرفت تا میزان منابع مالی برای راه اندازی این واحدهای راکد، مشخص شود.

دین پرست با بیان اینکه ۱۲۰۰ واحد در شهرک‌های صنعتی بیش از ۱۰ سال است رها شده و مالکان این واحدها تا کنون اقدامی انجام نداده اند گفت: براساس قانون بررسی می‌شود که چرا شخصی که زمین دریافت کرده هنوز واحد تولیدی راه اندازی نکرده است ضمن اینکه با این افراد برخورد می‌شود بطوریکه تا کنون ۴۰۰ مورد شناسایی و قرارداد آن‌ها طبق دستور ستاد تسهیل رفع موانع تولید، فسخ شده و قرار است تا یکماه آینده نهایی شود.

وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی که از حساب ذخیره ارزی، تسهیلات دریافت کرده اند اگر قصور کنند با آن‌ها برخورد می‌شود، اما افرادی که تسهیلات بانکی دریافت کردند به دلیل جهش قیمت ارز، مشکلات بانکی و یا تحریم ها، نتوانستند تسهیلات خود را پرداخت کنند به طور مشخص برای هریک از این واحدها نسخه مشخصی نوشته می‌شود تا مشکلات مرتفع شود.

کد خبر: ۵۳٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha