۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
پوشش سود ۲۹۱ ریالی برای هر سهم «ددام»

پوشش سود ۲۹۱ ریالی برای هر سهم «ددام»

شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس در دوره مالی شش ماهه خود توانسته برای هر سهم ۲۹۱ریال سود پوشش دهد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۹ اعلام کرد توانسته سود عملیاتی خود را نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته با رشد ۵۲درصدی به مبلغ ۴۱۳میلیارد ریال و سود خالص را با رشد ۲۹درصدی به ۲۶۷میلیارد ریال برساند.

سود انباشته این شرکت در گزارش منتشر شده با افزایش ۸۵درصدی به مبلغ ۲۶۹میلیارد ریال رسیده است. همچنین سود هرسهم این شرکت رشد ۲۹درصدی همراه شده و به مبلغ ۲۹۱ریال رسیده است.

اهداف و راهبردهای آتی مدیریت «ددام» در خصوص تولید و فروش محصولات تقویت برند و افزایش سهم بازار محصولات انسانی بیمارستانی است. همچنین این شرکت در نظر دارد محصولات دامپزشکی در حوزه های تولید محصولات جدید و افزایش صادرات را توسعه دهد و به همکاری با شرکت های توزیع در جهت تسهیم بهتر منافع و کمک به کاهش دوره وصول مطالبات بپردازد.

این شرکت در ارتباط با مبلغ ۲۱میلیارد و ۹۲۴میلیون ریال در سرفصل بهای تمام شده خدمات ارایه شده توضیح داده است که بدلیل اینکه سطری برای خرید کالای ساخته شده و سایر وارده و صادره های بهای تمام شده دیده نشده،  بنابراین به ناچار آثار ریالی گردش فصول یادشده به سرفصل بهای تمام شده خدمات ارایه شده منتقل شده تا جمع بهای تمام شده کالای فروش رفته صحیح نشان داده شود.

ددام در برآوردی که از برنامه های تامین مالی و تغییرات هزینه های مالی شرکت دارد اعلام کرده است که برای دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۰اسفند۱۳۹۹ اقدام به تسویه تسهیلاتی می کند که سررسید آن در دوره مذکور است و اخذ تسهیلات نیز معادل تسهیلات تسویه شده انجام می شود.

علاوه براین با توجه به تغییر نرخ ارز این شرکت به نیمایی، افزایش دریافت تسهیلات جهت تحقق برنامه پیش بینی شده وجود خواهد داشت.

این شرکت اهتمام بر تولید اقلام پیش بینی شده را از سایر برنامه های با اهمیت خود برای دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۰اسفند۱۳۹۹ اعلام کرده است و بدلیل تاخیر در تخصیص ارز و تاخیر در تهیه مواد اولیه توسط شرکتهای تولید کننده و تاخیر در حمل به دلیل فضای تحریم های ظالمانه آمریکا، برای خرید مواد اولیه داروهای تولیدی دامپزشکی و پیگیری های بعمل آمده، با تغییر تخصیص ارز حمایتی به نیمایی، افزایش بهای تمام شده  را خواهد داشت. علاوه بر اینکه تاثیر منفی مخاطرات شیوع ویروس کرونا بر فعالیت های اقتصادی کشور و به تبع آن بر فعالیت های شرکت دور از انتظار نیست.

کد خبر: ۵۳٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha