۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
بسیاری از امریکایی‌ها واقعاً ترامپ را دوست دارند/ ترامپیسم آینده روشنی دارد
اسلیت:

بسیاری از امریکایی‌ها واقعاً ترامپ را دوست دارند/ ترامپیسم آینده روشنی دارد

بسیاری از امریکایی ها واقعاً ترامپ را دوست دارند و این بیشتر نگران کننده است.

بازار؛ گروه بین الملل: مجله فرهنگی اسلیت اخیرا گزارش کوتاهی در مورد انتخابات امریکا با عنوان «بسیاری از امریکایی ها واقعاً ترامپ را دوست دارند و این بیشتر نگران کننده است» با قلم «فرد کاپلان» منتشر نموده است. ترجمه متن گزارش در ادامه می آید.

به دور از پدیده حاشیه ای که کارشناسان چهار سال پیش بینی می کردند، ترامپیسم آینده روشنی در پیش دارد. «جوبایدن» برنده انتخابات ریاست جمهوری امریکا اعلام شد. اما حواشی پیروزی وی با تصویری که نظرسنجی ها و سیاستمداران قبل از انتخابات ارائه می دادند، بسیار متفاوت بود.

بسیاری از تحلیلگران پیش بینی کرده بودند ترامپ نه تنها شکست خواهد خورد بلکه نابود خواهد شد. دلیل آن روشن است: اقتصاد بحران جدی را پشت سر می گذارد و ترامپ از مذاکره در مورد بسته محرک با مجلس نمایندگان با اکثریت دمکرات امتناع می ورزد. کرونا هر روز هزاران نفر را به کام مرگ کشانده است، اما ترامپ می گوید که آمار مرگ دروغ هایی است که از سوی پزشکان جعل شده است. او تمام قوانین شهروندی خوب را نقض می کند.

به نظر می رسد که ارزیابی ها بسیار کمتر از حد انتظار بوده است. میزان مشارکت مردم بسیار گسترده بود، اما کاملاً به نفع بایدن نبود.  معمولاً تصور می شود که هیلاری کلینتون به دلیل محبوب نبودن و کمپین بد، شکست خورد همه اینها بدون شک درست است. اما اکنون یک دلیل ساده تر مشخص شده است: بسیاری از امریکایی ها واقعاً ترامپ را دوست دارند.

به نظر می رسد این دو اردوگاه در جهان های مختلف زندگی می کنند. در یکی از دو جهان واقعیتها را مشاهده می کنند، به علم احترام می گذارند و حداقل برای اهداف دمکراسی و مدنیت ارزش قائل اند. در جهان دیگر این گونه نیست. این دو با بیشترین تحقیر به یکدیگر نگاه می کنند. ترامپ در نهایت شکست خورد، اما ترامپیسم آینده روشنی در پیش دارد.

«والاس شاون»، نمایشنامه نویس و مقاله نویس، یادآوری می کند که سیاستمداران آمریکایی با وعده کمک به افراد نیازمند رای می آوردند. شاون می نویسد: «به نظر می رسید امریکایی ها تصور می کنند که کشورشان نمایانگر فضیلت، درستی و مهربانی در جهانی است که شر تقریباً به صحنه آمده است.» آنچه در مورد ترامپ جدید است این است که وی این افسانه را کاملا کنار گذاشته  است.

کد خبر: ۵۳٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha