۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
آمریکا از انتهای نوامبر واکسیناسیون را شروع می‌کند
آنتونی فائوچی در مصاحبه با سی ان ان اعلام کرد؛

آمریکا از انتهای نوامبر واکسیناسیون را شروع می‌کند

حال که دنیا به یک واکسن برای مقابله با کرونا دست پیدا کرده است، سوال این است که توزیع این واکسن چگونه است و چه زمانی تزریق آن شروع می شود. آنتونی فائوچی، رییس مرکز درمان و پیشگیری از بیماریهای عفونی در امریکا اعلام کرد از انتهای نوامبر تزریق واکسن در امریکا شروع می شود.

بازار؛ گروه بین الملل: واکسن تولیدی شرکت پی فایزر می تواند دنیا را از بحرانی جدی نجات دهد و زمینه را برای بازسازی اقتصاد دنیا فراهم کند. به همین دلیل است که اصلی ترین و مهمترین خبر این روزها در حوزه بهداشت و سلامتی است.

شرکت «بیون تک» آلمان در وب سایت رسمی خود در مورد دوره تاثیر گذاری این واکسن نوشته است: «این واکسن حداقل برای یک سال بدن را در برابر ویروس ایمن می کند و با توجه به ویژگی های واکسن ممکن است دوره تاثیر گذاری آن طولانی تر باشد. اما در این مورد باید مطالعات بیشتری انجام شود.»

از طرف دیگر بعد از انتشار این خبر تلاش کشورها برای خرید واکسن افزایش یافته است. اتحادیه اروپا رسما اعلام کرد مذاکراتی را با این داروساز شروع کرده است و قرارداد نهایی برای خرید واکسن برای ساکنان اتحادیه اروپا امروز نهایی می شود. طبق این گزارش که در نشریه دویچه ووله منتشر شد میلیونها دوز واکسن توسط شرکت بیون تک آلمان و پی فایزر در اختیار اروپا قرار خواهد گرفت.

آلمان ۱۰۰ میلیون دوز دریافت خواهد کرد
وزیر بهداشت کشور آلمان هم مصاحبه ای با این نشریه انجام داد و اعلام کرد مردم کشور در فصل اول سال ۲۰۲۱ واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد. وی در مورد حجم واکسنی که به آلمان اختصاص داده خواهد شد گفت: «ما حداقل ۱۰۰ میلیون دوز واکسن دریافت می کنیم که می تواند بخش زیادی از نیاز ما را تامین کند. این واکسن برای افراد بالاتر از ۱۶ سال تزریق می شود و می تواند بدن را تا ۹۰ درصد در برابر ویروس مقاوم کند.»

دولت آلمان ماه گذشته خبر از آماده سازی ۶۰ واحد مجهز به فریزرهای مخصوص برای تزریق واکسن داده بود و قرار بود این واحدها تا روز ۱۵ نوامبر آماده استفاده باشد.وی در مورد این قرار داد با پی فایزر گفت: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که اتحادیه اروپا و به خصوص آلمان در دریافت واکسن از دیگر کشورها عقب نمی افتند. انتظار می رود این واکسن در آینده نزدیک در امریکا توزیع شود و اروپا هم باید بتواند از آن استفاده کند.»

واکسن چگونه توزیع می شود
مساله دیگری که مطرح است نحوه توزیع واکسن است. در درجه اول سوال این است که کدام کشورها اولین دوزهای واکسن را دریافت خواهند کرد و در داخل کشورها کدام افراد می توانند سریعتر به واکسن دسترسی داشته باشند؟

 وزیر بهداشت کشور آلمان در پاسخ به این سوال به رویترز گفت: «ما نمی توانیم بگوییم امریکا اول این واکسن را دریافت می کند یا اروپا اولین دوزها را تزریق می کند. بحرانی که هم اکنون در آن قرار داریم بحرانی جهانی است و ما در مسولیت بزرگی در مقابل سلامت مردم دنیا داریم. ما پیش از این هم گفته بودیم که واکسنی که در آلمان تولید شود یک کالای عمومی است و باید تمامی مردم دنیا بتوانند از آن استفاده کنند. باید در نظر داشت این بحران زمانی تمام می شود که تمامی دنیا در برابر ویروس واکسینه شده باشند. با واکسیناسیون یک گروه خاص یا یک کشور خاص نمی توانیم موفقیت زیادی به دست آوریم.»

وی ادامه داد: «از طرف دیگر در نظر بگیرید که تولید و توزیع این حجم از واکسن، پروسه ای زمان بر است و نمی توانیم ظرف مدت کوتاهی به تمامی دنیا واکسن بدهیم. مگر اینکه سازو کارهای تازه ای توسط شرکت تولید کننده در زمینه ایجاد امکان تولید در واحدهای تولیدی کشورهای دیگر فراهم شود که هنوز در مورد آن اطلاعاتی وجود ندارد.»

امریکا از انتهای نوامبر واکسن را دریافت می کند
اما سی ان ان  به نقل از آنتونی فائوچی نوشت: «واکسن کرونای تولید پی فایزر از اواخر نوامبر امسال وارد بازار می شود و مردم می توانند این واکسن را دریافت کنند.» این رسانه آمریکایی مصاحبه ای مفصل با فائوچی انجام داد. در این مصاحبه فائوچی تاکید کرد اولین گروهی که واکسن را دریافت خواهند کرد کادر درمان، سالمندان، افرادی که در خانه های سالمندان ساکن هستند، افراد دارای بیماریهای زمینه ای، معلمان مدارس و  دانش آموزان هستند. سپس بقیه افراد می توانند برای تزریق واکسن مراجعه کنند. او در پاسخ به این سوال که مردم عادی که شرایط خاصی ندارند چه زمانی می توانند واکسن را دریافت کنند گفت: «به نظر من حداکثر تا انتهای آوریل سال ۲۰۲۱ (اواسط اردیبهشت ۱۴۰۰) تمامی مردم امریکا واکسینه خواهند شد.»

خبرهای رسیده از بریتانیا هم نشان از برنامه ریزی این کشور برای شروع واکسیناسیون دارد. بی بی سی نوشت: «دولت بریتانیا روز سه شنبه به مراکز ارایه دهنده خدمات بهداشتی ملی اعلام کرده است که برای تزریق واکسن از اوایل دسامبر سال جاری آماده باشند.»

این رسانه در مورد واکسنی که قرار است در بریتانیا تزریق شود خبری ارایه نداده است. پیش از این اعلام شده بود احتمال تزریق واکسن تولید آکسفورد از انتهای امسال در بریتانیا وجود دارد. این واکسن هم سومین مرحله از آزمایشهای  بالینی را به اتمام رسانیده است ولی هنوز نتایج این مرحله از آزمایشها را منتشر نکرده است.

کد خبر: ۵۳٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha