۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
۴۷ درصد از خانه‌های روستایی آذربایجان‌شرقی مقاوم‌سازی شده است
استاندار آذربایجان شرقی:

۴۷ درصد از خانه‌های روستایی آذربایجان‌شرقی مقاوم‌سازی شده است

تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ۴۷ درصد از خانه‌های روستایی استان مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی، روز سه شنبه در جلسه کمیته راهبری طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، افزود: مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی استان در سال جاری دو درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی با قدردانی از تلاش‌های دستگاه‌های مسئول و پیگیری‌های معاونت عمرانی استانداری در موضوع مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی، اظهار داشت: با وجود تمرکز استان به امر بازسازی واحدهای تعمیری و تخریبی زلزله اخیر در شهرستان‌های سراب و میانه، عملکرد استان در مقاوم‌سازی واحدهای روستایی جای قدردانی دارد.

استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: توجه ویژه به مقاوم‌سازی منازل روستایی در استان بعد از این هم باید با حساسیت ویژه‌ای دنبال شود تا در زمان حوادث طبیعی مانند زلزله شاهد کمترین میزان خسارات و تلفات باشیم.

پورمحمدی، خواستار ایمن‌سازی اصولی شهر تبریز برای کاهش تلفات و خسارات در زمان بحران‌ها و حوادث طبیعی شد و ادامه داد: بی‌توجهی به این موضوع، فاجعه بزرگ انسانی را در زمان حوادث احتمالی به دنبال خواهد داشت.

وی محرومان و مستضعفان را صاحبان اصلی انقلاب اسلامی دانست و یادآوری کرد: با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت برخی از روستاها و حاشیه شهرها مناسب نیست که حل این معضل نیازمند رسیدگی هرچه بهتر و بیشتر به مشکلات روستاییان است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه آمار مقاوم‌سازی منازل روستایی در استان بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: این موضوع اهمیت خود را در زلزله‌های اخیر شهرستان‌های سراب و میانه به خوبی نشان داد.

تقی کرمی، افزود: حمایت تسهیلاتی برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در روستاها از مهم‌ترین اولویت های استان است.

کد خبر: ۵۳٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha