۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
اساسی‌ترین مؤلفه عدالت، معیشت و اقتصاد است
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام:

اساسی‌ترین مؤلفه عدالت، معیشت و اقتصاد است

مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با ارائه گزارشی درباره روند اجرای طرح‌های اشتغالزایی در این ستاد گفت: محوری‌ترین ارزش در مقوله پیشرفت، بحث عدالت است.

به گزارش بازار، محمد مخبر امروز در آیین شکرانه بهره‌برداری از ۱۵۰ هزار اشتغال ایجاد شده توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سال ۹۹، پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، افزود: عدالت وجه تمایز حق و باطل است و اساسی‌ترین مؤلفه عدالت نیز، معیشت و عدالت اقتصادی است که بدون آن نمی‌توان آسیب‌های اجتماعی و مسائل سیاسی و امنیتی را مدیریت کرد.

می‌توان سالانه یک میلیون شغل در کشور ایجاد کرد
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با تقدیر از اقدامات قوه قضاییه برای حمایت از رونق تولید، متذکر شد: در صورت استفاده درست از ظرفیت‌های داخلی و مدیریت درست منابع می‌توان سالانه یک میلیون شغل در کشور ایجاد کرد.

مخبر با بیان اینکه تمام پیش بینی‌ها بر این است که تا دو سال آینده ۶۰ درصد اقتصاد دنیا در اختیار اقتصاد دیجیتال قرار می‌گیرد، گفت که با بهره‌مندی از نیروی باهوش و جوان کشور می‌توانیم در عرصه‌های دانش بنیان بدرخشیم.

لزوم فعال کردن اقتصاد دریامحور
در این مراسم استاندار گلستان در ارتباط تصویری با رئیس قوه قضاییه گزارشی از اجرای طرح اقتصادی پرورش ماهی با روش‌های نوین در این استان ارائه کرد که آقای رئیسی در واکنش به گزارش وی بر لزوم فعال کردن اقتصاد دریامحور تأکید کرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به برخورداری ایران از ۳۰۰۰ کیلومتر مرز دریایی گفت: محرومیت در کنار دریا معنا ندارد و با تلاش و همت مسئولان و همدلی مردم می‌توان فقر را از چهره کشور زدود.

ارزآوری ۱۰۰ میلیون دلاری
همچنین رئیس شرکت دانش بنیان نفت پارس در ارتباطی تصویری گزارشی از اقدامات و تولیدات این شرکت ارائه کرد و از ارزآوری ۱۰۰ میلیون دلاری این شرکت در شرایط تحریم سخن گفت.
وی یکی از اقدامات مهم این شرکت را ایجاد ۲۳ روزه کارخانه تولید ماسک در زمان شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و گفت که در حال حاضر نیز روزانه ۵ میلیون قطعه ماسک در این شرکت تولید می‌شود.

تحقق شعار «ما می‌توانیم»
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی پس از شنیدن گزارش مذکور، اقدامات صورت گرفته را اثبات حقانیت سخن مقام معظم رهبری در تحقق شعار «ما می‌توانیم» دانست و گفت: با اندیشه و دانش نوین می‌توان بهره‌وری را افزایش داد و از خام فروشی جلوگیری کرد.

مدیرشرکت دانش بنیان کنکاش بهینه نیز در این مراسم در ارتباطی تصویری با رئیس قوه قضاییه، گزارشی از فعالیت‌های این شرکت در حوزه معدن ارائه کرد که آقای رئیسی با تقدیر از تلاش‌های این شرکت برای بومی سازی دانش مربوط به فعالیت‌های معدنی خاطر نشان کرد: با اتکال به خدا و اعتماد به نفس جوانان ایرانی اتفاقات بزرگی در آینده رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در بدو ورود به آئین شکرانه بهره‌برداری از ۱۵۰ هزار اشتغال ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، از نمایشگاه بخشی از دستاوردهای اجتماعی این ستاد بازدید کرد.

رئیس قوه قضاییه در این بازدید دو ساعته با مسئولان بنیادهای برکت و احسان و گروه‌های اقتصادی و دانش بنیان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به گفتگو نشست و در جریان روند اجرای ۳۰ هزار و ۲۰۰ طرح و پروژه اقتصادی تولیدمحور این ستاد که با تمرکز بر امنیت غذایی و دارویی و با اولویت اشتغال زایی برای آسیب دیدگان از کرونا در استان‌های مختلف کشور عملیاتی شده اند، قرار گرفت.

در این نمایشگاه که برخی اقلام و تجهیزات پزشکی تولید شده برای مقابله با بیماری کرونا همچون ماسک، مواد ضدعفونی کننده، دستگاه اکسیژن ساز، کیت تشخیص بیماری و داروهای گیاهی و صنعتی به نمایش در آمده بود، گزارشی درباره روند تولید واکسن برای درمان و پیشگیری از بیماری کرونا ارائه شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی پس از شنیدن گزارش مربوط به تولید واکسن کرونا بر لزوم تعامل با مؤسسات علمی معتبر دنیا و تسریع در روند اداری مربوط به تحقیقات و آزمایش یافته‌های پژوهشگران در این حوزه از سوی وزارت بهداشت و درمان تأکید کرد و متذکر شد: برای دستیابی به واکسن کرونا باید از هر لحظه و ثانیه برای کار و تلاش بهره ببریم تا هر چه زودتر بتوانیم از این همه تلفات انسانی جلوگیری کنیم.

استقلال در حوزه کشاورزی در گرو استقلال در تولید بذر
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین در واکنش به گزارش یکی از فعالان حوزه کشاورزی بر لزوم تولید بذر و نهال در داخل کشور تأکید کرد و متذکر شد: استقلال در حوزه کشاورزی در گرو استقلال در تولید بذر است که ما را از واردات برای تأمین مواد غذایی بی نیاز می‌کند.

در جریان این بازدید، مدیرعامل بنیاد برکت نیز گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد در حوزه تولید مسکن برای اقشار کم درآمد و نیازمند ارائه کرد و گفت که بنیاد برکت با همکاری دولت و خیّرین ظرف یک سال و نیم ۱۶۰ هزار واحد مسکونی احداث کرده است.

وی همچنین با اشاره به پیگیری ۶۰ هزار طرح در بنیاد برکت در سال جاری گفت که تاکنون ۳۰ هزار طرح عملیاتی شده و با با بیان این که سالانه ۶۰ هزار تُن گوشت وارد کشور می‌شود، اعلام کرد «تا پایان امسال ۳۱ هزار تُن گوشت مورد نیاز کشور در داخل تأمین می‌شود».

تماس تصویری پزشکان مستقر در مناطق محروم با پزشکان متخصص در تهران
یکی از مسئولان بنیاد احسان نیز در این بازدید، گزارشی از فعالیت‌های سامانه ۴۰۳۰ برای ارائه اطلاعات پزشکی در ایام شیوع کرونا ارائه کرد و توضیح داد: تاکنون ۲۶ میلیون تماس با سامانه ۴۰۳۰ برقرار شده که میانگین روزانه ۱۰۰ هزار تماس است.

وی با بیان این که از ۳۰۰ هزار همکار این سامانه ۲۰۰ هزار نفر نیروهای جهادی و ۱۰۰ هزار نفر دیگر کارکنان خود مجموعه هستند، یکی از اقدامات صورت گرفته در بنیاد احسان را فراهم کردن امکان برقراری تماس تصویری پزشکان مستقر در مناطق محروم با پزشکان متخصص در تهران عنوان کرد.

کد خبر: ۵۳٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha