۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
 نرخ برنج وارداتی با ارز دولتی از محصول داخلی گران‌تر است
مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت برنج:

نرخ برنج وارداتی با ارز دولتی از محصول داخلی گران‌تر است

ساری- یزدان پناه، مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت برنج در مازندران نرخ برنج خارجی که با ارز دولتی وارد می شود را بیش از برنج داخلی دانست.

سید اسماعیل یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه قیمت برنج خارجی که با ارز دولتی وارد می شود روز به روز گرانتر می شود و نظارتی در این بخش نمی شود، گفت: این درحالی است که عده ای برنج داخلی با کیفیت را گران می دانند.

وی با اظهار اینکه امنیت غذایی کشور به محصول استراتژیک برنج وابسته است، گفت: واردات برنج های بی کیفیت خارجی برنج مرغوب و کیفی داخلی را کنار زده و در حال جایگزینی این محصول کیفی هستند.

وی بر لزوم نظارت بیشتر سازمان های متولی از جمله استاندارد تاکید کرد و گفت: در حال حاضر هیچ نماینده ای از کشاورزان در این سازمان نیست و متاسفانه حمایت از تولید داخلی جای خود را به واردات و محصولات خارجی داده است.

یزدان پناه گفت: رویه کنونی واردات برنج های درجه دو و سه خارجی بر بازار محصولات کیفی داخلی لطمه می زند و امنیت غذایی را با مشکل مواجه می کند.

سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن برنج در ۲۱۵ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران تولید می شود که ۴۰ درصد نیاز کشور را تشکیل می دهد.

کد خبر: ۵۳٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha