۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
۹۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه در قم تولید می‌شود
در سال جهش تولید؛

۹۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه در قم تولید می‌شود

قم - سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، گفت: ۹۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه همچون مینی بوس و اتوبوس طی امسال‌ در استان قم تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صمت قم، محمود سیجانی بیان کرد: تا پایان سال جاری ۵۰۰ دستگاه انواع اتوبوس، مینی بوس، ون و وانت در واحدهای صنعتی استان تولید خواهد شد که تا کنون ۲۸۲ دستگاه آن ساخته شده که نشان از تحقق بیش از ۵۶ درصدی ساخت این وسایل نقلیه درقم دارد.

وی افزود: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۴۰۰ دستگاه انواع کامیون و کامیونت طی امسال در قم تولید خواهد شد که تاکنون ۱۵۸ دستگاه آن تولید شده و شاهد تحقق حدود ۴۰ درصدی برنامه ساخت در این بخش هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: صنعتگران استان در تلاش هستند که در سال جهش تولید تمام ظرفیت واحدهای صنعتی برای پاسخ به نیاز بازار داخلی به کار گرفته شود و در همین رابطه امیدواریم تعداد وسایل نقلیه ساخته شده در قم تا پایان سال جاری بیش از ارقام اعلام شده باشد.

وی گفت: شهرک‌های صنعتی قم موقعیت خوبی برای استقرار صنایع خودروسازی در اختیار دارد و آماده است تا با جذب سرمایه گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این بخش به یکی از قطب‌های تولید انواع وسایل نقلیه در کشور تبدیل شود.

سیجانی بیان کرد: ساخت خودرو در قم به دلیل وجود واحدهای تکمیل کننده زنجیره تولید این محصول همچون واحدهای قطعه سازی و نزدیکی استان به مهمترین بازارهای مصرف کشور، ‌ دارای مزایای اقتصادی فراوانی است و فرصتی جذاب برای سرمایه گذاران ایجاد خواهد کرد

کد خبر: ۵۳٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha