۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
ورود کمیسیون اصل نود مجلس به مباحث بورس/ بررسی زیان هنگفت مردم از خرید سهام
پژمانفر به بازار خبر داد

ورود کمیسیون اصل نود مجلس به مباحث بورس/ بررسی زیان هنگفت مردم از خرید سهام

نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون در حال حاضر پیگیر موضوعاتی در این بخش- بازار بورس- است، لذا بی تفاوتی دولت نسبت به افزایش و کاهش بی رویه سهام در این بازار باعث ضرر و زیان هنگفت به مردم شده است.

 نصرالله پژمانفر در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به عدم همراهی دولت ها و شرکت های حقوقی به پیروی از شرایط بازار سرمایه گفت: مبحث بازار سرمایه موضوعی نیست که منطقی در آن وجود نداشته باشد تا بازار بورس بدون فاصله بتواند یک رشد و افول پیدا کند.

 این نماینده مجلس ادامه داد: برخی اوقات در دنیا اتفاقاتی رخ داده که باعث رشد و نزول غیرمترقبه در شاخص ها شده است که این روزها را به عنوان روزهای سیاه بازار سرمایه می شناسند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه فضای بورس حائز یک فضای منطقی است، اظهار داشت: کسانی که در این بازار حضور پیدا می‌کنند همواره بر پایه یک شناخت و تجربه دست به سرمایه گذاری می زنند.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه حاکمیت و سازمان بورس مهم ترین نقش را در بازار بورس ایفا می‌کنند، تاکید کرد: در سازمان بورس سیاست‌گذاری و اقداماتی صورت می‌گیرد تا بتوان مقابل هیجانات غیر واقعی بورس گرفته شود، لذا ما اگر نتوانیم این نقش را ایفا کنیم طبیعتاً به کشوری می مانیم که در آنجا حاکمیت گم شده است و در بازار سرمایه هم حاکمیت باید نقش خود را داشته باشد.

 وی با اشاره به مثالی در این زمینه اظهار داشت: این مسئله بدین صورت اعمال می‌شود که اگر صفی از خریداران در بورس شکل گرفت و این صف اگر کاذب بود سازمان بورس موظف است به این مسئله ورود کرده و آن را مدیریت و هدایت کند تا نتیجتا آن افزایش بی رویه رخ ندهد بر عکس آن هم این طور است که اگر صفی برای فروش شکل گرفت این سازمان ورود کرده و از نفوذ دلالان به این صف فروش جلوگیری کند.

 پژمانفر تاکید کرد: متاسفانه اگر ما بخواهیم در یک جمله بگوییم که چرا بورس به این حال افتاده و چرا ضرر و زیان بزرگی متوجه مردم شده است، باید بگویم نقش دولت در ارتباط با این موضوع قابل انکار نیست و نمی شود دولت را از این موضوع کنار کشید.

وی تصریح کرد: البته ما در حال حاضر پیگیر موضوعاتی در این بخش- بازار بورس-  در کمیسیون اصل ۹۰ هستیم لذا بی تفاوتی دولت نسبت به افزایش و کاهش بی رویه سهام در این بازار باعث ضرر و زیان هنگفت به مردم شده است.

وی گفت : عملکرد دولت در این بازار باعث شد تا مردم با قیمت بسیار بالایی سهامی را خرید کنند و در ادامه در شرایط نامطلوبی به سر ببرند فضایی که آنها را دچار بحران اقتصادی کرد.

کد خبر: ۵۳٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 9
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      6 0
      دولت مسئولیت کامل در قبال وضعیت کنونی بورس خواهد داشت.در غیراینصورت واگذار کنن به مردم تا ببینن روزهای سبز بورس را
    • حسین صفاری IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      5 0
      مارابخیر شما دیگر امید نیست هرچند وقت یکبار برای فروکش خشم مردم حرفهای قشنگ بی عمل دیگر اعتمادی بشما نیست دولت بی تدبیری وناامیدی فرصت را به تهدید تبدیل کرد کسی هم دخالت نمیکند
    • غارت شده در بورس IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      5 0
      به خدا سوگند افراد بسیاری را می شناسم از اقشار مختلف که افراد زیادی نه به خاطر طمع زیاد یرای سودهای باد آورده، بلکه برای حفظ ارزش پول و دارای اندک خود و با هدایت مسئولین ارشد وارد بورس شده اند و الان به خاک سیاه کشانده شده اند. آیا سازمان بورس و سایر مسئولین مرتبط فروش ناجوانمردانه حقوقی ها را در اوج ندیدند؟ آیا عدم خرید همین حقوقی های ناجوانمرد را با این همه ریزش نمی بینند؟ آیا ندیدند در این شرایط و در روزها نه تنها از بازار سرمایه حمایت نکردند بلکه حتی فروش های با درصد بالای برخی از سهام همین حقوقی های ناجوانمرد بودند؟ پس کجاست عدالت؟! پس کجاست نظارت؟ پس کجایند مسئولین (...، مجلس و قوه قضائیه؟). پس صدای وا اسفای مدعیان کی بلند خواهد شد و به داد میلیونها مالباختگان عموم جامعه چه کسی و چه زمانی خواهد رسید؟ پس لیاقت و قابلیت... در برخورد با این موضوع کجاست؟ چرا می گویید شبکه های خارجی ضد انقلاب چی می گویند و چی کار میکنند!!! شما که صاحب انقلابید برای میلیونها نفر به خاک نشانده چکار کردید؟!!!
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      0 0
      اینا همش در حد حرفه بورس به هیچ عنوان درست نخواهد شد چرا چون سران این کشور همه دزد هستن
    • مهدی IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      2 0
      مردم دیگه گول نمیخورند.تو هم سهمتو از چپاول دولت گرفتی دیگه حرف نمیزنی
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      1 0
      ما با دعوت دولت به بازار سرمایه امدیم.حالا که همه سرمایمونو از دست دادیم.دولت خودشو کشیده کنار.ما از قوه قضاییه تقاضا داریم به این امر رسیدگی کنند
    • مالباخته IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      1 0
      حرف کافیست لطفا عمل کنید.اقای رییسی شما چرا سکوت کردید؟؟؟؟مدعی العموم کجاست؟؟؟؟؟؟ایا مملکت قانونی دارد؟چرا روزه سکوت گرفته اند؟
    • یعقوب شمسی IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      1 0
      ....الان 4ماه بورس ریزش می کنه ومردم راورشکست کرده وشماهیچی کاری نکردین....
    • بنده خدا IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      1 0
      بورس در این دولت ابزاری شده برای پولشویی ...