۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۹
طرح توسعه‌ای ۱۱ شهرستان اردبیل با افق ۵ ساله تدوین می‌شود
معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل:

طرح توسعه‌ای ۱۱ شهرستان اردبیل با افق ۵ ساله تدوین می‌شود

اردبیل - خوشزاد، معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: طرح توسعه‌ای ۱۱ شهرستان با افق پنج ساله تدوین و تهیه می‌شود.

غلامرضا خوشزاد در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در حال حاضر بحث مطالعات آمایش استان اردبیل به سرانجام رسیده و مراحل نهایی تأیید را سپری می‌کند.

وی تصریح کرد: طرح آمایش سرزمینی استان اردبیل در کارگروه‌های کشوری در حال تصویب نهایی است که امیدواریم به عنوان استان پیشتاز در این حوزه بتوانیم مجوز نهایی در تأیید و ابلاغ برای اجرا را بگیریم.

معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: طرح توسعه شهرستان‌های استان در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل قرار گرفته تا براساس برنامه توسعه ششم در ۱۱ شهرستان استان این طرح تهیه و تدوین شود.

خوشزاد افزود: در این طرح افق توسعه پنج ساله شهرستان‌های استان هدف‌گذاری شده که امیدواریم در بخش‌های مختلف با اجرای برنامه‌های مختلف بتوانیم توسعه متوازن را شاهد باشیم.

با تدوین طرح توسعه‌ای شاهد توسعه متوازن و مطلوب در همه شهرستان‌ها خواهیم بود
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ در حال حاضر برخی کاستی‌ها و نارسایی‌ها را در توسعه متوازن شهرستان‌ها شاهد هستیم که قطعا با تهیه و تأیید نهایی این برنامه‌ها تا پایان امسال زمینه خوبی برای توسعه متوازن در همه مناطق استان فراهم می‌آید.

خوشزاد اضافه کرد: بعد از تکمیل مطالعات برای تصویب این طرح‌ها و ابلاغ آن از طریق سازمان برنامه و بودجه اقدام خواهیم کرد تا به عنوان استان پیشتاز در این زمینه بتوانیم در همه شهرستان‌ها یک توسعه متوازن و مطلوبی را شاهد باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: در کنار این برنامه‌ها گزارش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان به صورت سالانه جمع‌بندی و در اختیار متولیان امر قرار می‌گیرد که گزارش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان در سال ۹۸ در حال تهیه و تدوین نهایی است.

خوشزاد ادامه داد: این گزارش‌ها در قالب لوح فشرده در اختیار دستگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری استان قرار می‌گیرد تا به عنوان پایه و اساس برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: عمده نیروهای حوزه معاونت برنامه‌ریزی افراد متخصص و زبده را تشکیل می‌دهد که در مقطع فوق لیسانس و دکترا و با گرایش برنامه‌ریزی فعالیت کرده و اقدامات و هدف‌گذاری‌ها را به درستی و به شکل تخصصی انجام می‌دهند.

طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ۳۸۷ روستا در اردبیل تدوین شده است
معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در ادامه گفت:‌ براساس برنامه ششم توسعه طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزای ۳۸۷ روستا در استان اردبیل تهیه و تدوین شده است.

خوشزاد با بیان اینکه در قالب این برنامه قرار است طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزای تمامی روستاهای بالای ۴۰ خانوار تهیه و تدوین شود، افزود: هدف اصلی از اجرای این طرح توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه از روستاها به مناطق شهری و همچنین تقویت بحث معیشت و افزایش توان اقتصادی روستاییان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اگر روستاییان ما بتوانند درآمد مناسب و اشتغال پایداری را در این مناطق پیدا کنند، قطعا اقدام به مهاجرت نخواهند کرد که این امر به توسعه، عمران و آبادانی روستاییان نیز کمک خواهد کرد.

خوشزاد خاطر نشان کرد:‌ برای استان اردبیل ۷۰۰ روستای بالای ۴۰ خانوار در این برنامه در نظر گرفته شده تا طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزای آنها تهیه و تدوین شود.

وی اضافه کرد: هر سال ۱۲۹ روستا در این زمینه مورد مطالعه و دقت نظر قرار می‌گیرد که در سه سال گذشته برای ۳۸۷ روستا در استان این برنامه توسعه‌ای تدوین و تهیه شده است.
خوشزاد ادامه داد: در همه این روستاها با در نظر گرفتن ظرفیت‌های تعریف شده منابع اقتصادی و توان اشتغالزایی آنها به درستی در نظر گرفته شده تا یک شرایط مساعد و مطلوبی را در مسیر توسعه روزافزون در این مناطق شاهد باشیم.

در سالجاری برای ۱۲۹ روستا تهیه طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزا هدف‌گذاری شده است
وی بیان کرد: در سالجاری نیز برای ۱۲۹ روستا تهیه طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزا هدف‌گذاری شده تا بتوانیم اهداف مورد نظر را در این حوزه تحقق ببخشیم.

غلامرضا خوشزاد اظهار کرد: ما در حوزه مطالعات و تهیه و تدوین سند توسعه‌ای اقدام می‌کنیم ولی شکل عملیاتی و اجرایی آن بر عهده دستگاه‌های اجرایی است که امیدواریم با دقت نظر بیشتر در این زمینه به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: ما با یک افق پنج تا ۱۰ ساله در حوزه برنامه‌ریزی هدف‌گذاری‌ها را انجام می‌دهیم که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی در بخش اجرا و عملیاتی شدن بتوانیم تحقق این اهداف تعریف شده را شاهد باشیم.

کد خبر: ۵۳٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha