۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
 استقراض دولت از بانک مرکزی باید ممنوع شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

استقراض دولت از بانک مرکزی باید ممنوع شود

توانگر، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس باید دولت را به استفاده از روش‌های آسان برای تورم زدایی و جبران کسری بودجه ملزم کند و استقراض از بانک مرکزی هم باید ممنوع شود.

به گزارش بازار، مجتبی توانگر، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو شورای اقتصادی کشور اظهار کرد: بخشی از علت رفع نشدن معضل تورم در ایران ناشی از خلأهای قانونی است.

وی اقدامات اقتصادی اخیر مجلس یازدهم را در جهت کاهش مشکلات اقتصادی جامعه قابل توجه خواند و گفت: این اقدامات در نتیجه جلسات هم اندیشی است که رئیس مجلس، دکتر قالیباف با وزرا و مسئولان مربوطه برگزار کرده بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نقش اجرای مجدد تحریم ها به ویژه تحریم های نفتی از سوی کاخ سفید در افزایش تورم گفت: این دولت هم مثل دولتهای قبل علاقه ای به کاهش درآمدهای نفتی در تأمین بودجه نداشت و به همین دلیل هم در صادرات نفت دچار مشکل شدیم و کسری بودجه و کمبود ارز و کالا و گرانی ها را تجربه کردیم.

توانگر گفت: ما در مجلس باید دولت را با ابزارهای نظارتی و قانونی ملزم کنیم که روشهای آسانی را برای تورم زدایی و جبران کسری بودجه در پیش گیرد و البته استقراض از بانک مرکزی هم باید ممنوع شود که در این راستا هم اقداماتی از سوی ریاست مجلس در شورای عالی هماهنگی سران قوا در حال انجام است.

عضو شورای اقتصادی کشور از تلاش مجلس برای تعریف پایه های جدید مالیاتی از جمله مالیات بر خانه های خالی و خودروهای لوکس سخن گفت و افزود: در این صورت فشار اقتصادی از اقشار کم درآمد کمتر می شود و همچنین عرضه مسکن هم افزایش و قیمت کاهش پیدا خواهد کرد.

توانگر با تأکید براینکه حجم نقدینگی باید به سمت ساخت مسکن هدایت شود گفت: طرح جهش تولید و تأمین مسکن اخیراً در مجلس مصوب شد و البته اشکالات آن هم در حال رفع است.

وی حمایت از معیشت مردم با ارائه کالابرگ الکترونیکی را اقدام دیگر مجلس در این شرایط عنوان کرد و افزود: با این اقدام، خیال مردم حداقل از بابت خوراک و امنیت غذایی راحت خواهدشد.

کد خبر: ۵۳٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha