۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
کمبود روغن و سرگردانی مردم در بوشهر؛ یک قوطی روغن در ازای ۴۰۰ هزار تومان خرید
گزارش بازار؛

کمبود روغن و سرگردانی مردم در بوشهر؛ یک قوطی روغن در ازای ۴۰۰ هزار تومان خرید

بوشهر - در حالی که کمبود روغن باعث سرگردانی مردم شده است، برخی فروشگاه‌ها، یک قوطی روغن را در ازای خرید حدود ۴۰۰ هزار تومان کالا از مغازه به مشتریان می‌فروشند.

بازار؛ گروه استان‌ها: طی هفته‌های اخیر شاهد کاهش عرضه روغن در سطح بازار هستیم و بسیاری از فروشگاه‌ها در سطح استان بوشهر در مقاطعی برای ارائه روغن به مردم با کمبود روبرو بوده‌اند.

کاهش عرضه و افزایش تقاضای مردم برای دریافت روغن باعث شده است تا قیمت این کالا در بازار روند صعودی داشته باشد و در برخی از فروشگاه‌ها که روغن عرضه می شود، قیمت بالایی دارد.

هرچند قیمت روی قوطی روغن برای مصرف کننده افزایشی نداشته است، ولی کمبود آن باعث شده تا برخی فروشگاه‌ها روغن‌های خود را با قیمت بالاتری به مشتریان عرضه کنند.

مسئولان استان بوشهر از هفته‌ها پیش قول داده بودند که این مشکل رفع شود ولی هنوز هم مردم برای خرید روغن با مشکل روبرو هستند.

روغن نیست
یک شهروند بوشهری به خبرنگار بازار گفت: متاسفانه این روزها وضعیت خوبی را در بازار شاهد نیستیم و برخی از کالاها با کمبود روبرو شده است و مردم برای خرید آن سرگردان هستند.

فرشاد درگاهی که در حال خرید از یک فروشگاه در شهر بوشهر بود، اضافه کرد: الان برای خرید روغن مراجعه کردم ولی فروشنده می‌گوید که روغنی برای فروش نداریم.

فروشنده این مغازه نیز به خبرنگار بازار گفت: متاسفانه در روزهای اخیر از شرکت‌های پخش درخواست روغن داشته‌ایم ولی شرکت‌های پخش نیز روغنی برای ارائه نداشته‌اند.

رب و چای بخرید تا روغن بدهیم
یکی دیگر از شهروندان دشتستانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: امروز برای خرید روغن به یک فروشگاه رفتم ولی فروشنده اعلام کرد که روغن را فقط به افرادی می‌دهیم که خرید کلی داشته باشند.

مهدی احمدزاده ادامه داد: وقتی نیازی به رب گوجه فرنگی و چای نداریم و با مشکلات اقتصادی روبرو هستیم، چرا باید این کالاها را بخریم تا به ما روغن بدهند.

وی تصریح کرد: یکی از فروشنده‌ها به ما می‌گویند معادل ۴۰۰ هزار تومان خرید کنید تا به شما روغن بفروشیم. چرا باید برای خرید یک قوطی روغن این همه هزینه داشته باشیم.

ادعای تامین روغن کذب است
مدیر یکی از فروشگاه‌های بزرگ بوشهر به خبرنگار بازار گفت: این روزها در خبرهای متعددی می‌بینیم که صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اعلام می‌کند که روغن در حجم بالا در سطح بازار توزیع شده است ولی این ادعا کذب است.

برای خرید یک کارتن روغن، باید خرید اجباری به میزان ۵۰۰ هزار تومان تن ماهی یا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برنج و یا رب و چای داشته باشیم

موسوی اضافه کرد: امروز برای گرفتن روغن از شرکت‌های اویلا و فامیلا مذاکراتی را داشتم ولی اعلام کردند که انبارها خالی است و حتی یک کارتن روغن هم نداریم که بفرستیم.

وی ادامه داد: هفته گذشته یک محموله محدود روغن از شرکت طبیعت دریافت کردیم ولی برای این هفته اعلام کردند که بار نداریم.

خرید اجباری برای دریافت روغن
یکی دیگر از مغازه‌داران در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه فقط روغن کلزا برای عرضه وجود دارد، بیان کرد: شرکت‌ها اعلام می‌کنند به ازای هر سه کارتن روغن کلزا که حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد، باید یک کارتن محصولات غیرروغنی را برداریم. محصولات غیرروغنی شامل چای، برنج، رب و تن ماهی است.

محمدپور افزود: یک کارتن چای حدود ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد، یک کارتن تن ماهی حدد ۵۰۰ هزار تومان و یک کیسه ۴۰ کیلوگرمی برنج که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و یا یک کارتن رب که ۱۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

وی اظهار کرد: برای خرید یک کارتن روغن، باید خرید اجباری به میزان ۵۰۰ هزار تومان تن ماهی یا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برنج و یا رب و چای داشته باشیم.

این مغازه‌دار بیان کرد: روغن با حاشیه سود بسیار پائین ارائه می‌شود و از قیمت کارخانه تا قیمت فروش برای مغازه‌دار حدود 5 درصد حاشیه سود گذاشته شده است که با این وضعیت فروش و مالیات و... اصلا به صرفه نیست.

وی بیان کرد: برخی از فروشگاه‌ها نیز مجبور هستند همان‌گونه که شرکت‌های تولیدی با آنها برخورد می‌کنند، با مشتریان خود برخورد کنند و فروش اجباری را داشته باشند. و بگویند در قبال خرید چند قلم کالا، یک قوطی روغن به شما می‌دهیم.

کمبودها در حال رفع است

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طی هفته‌های اخیر شاهد کمبود روغن در سطح فروشگاه‌های استان بوشهر بوده‌ایم که تلاش شده تا نیازهای بازار تامین شود.

ابولقاسم محمدزاده با بیان اینکه وضعیت موجودی روغن تابع عرضه و تقاضا در بازار است، ادامه داد: انتظار داریم همه مردم هم به اندازه نیاز خود از بازار روغن بگیرند تا شاهد رفع کمبودها در سریع‌ترین زمان باشیم.

وی اضافه کرد: به زودی هزار و ۳۰۰ تن روغن در استان بوشهر عرضه می‌شود که نیازهای استان را تامین و کمبودها را مرتفع می‌کند.

علی‌رغم وعده مسئولان برای رفع مشکلات و کمبودهای روغن در سطح بازار، هنوز نتیجه این اقدامات در سطح بازار دیده نمی‌شود.

کد خبر: ۵۳٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha