۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
واردات نفت خام چین کمتر از داده‌های رسمی است

واردات نفت خام چین کمتر از داده‌های رسمی است

احتمال دارد که واردات نفت خام چین کمتر از آنچه داده‌های رسمی نشان می‌دهند باشد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، واردات نفت خام چین همان‌طور که انتظار می‌رفت در ماه اکتبر کاهش یافت با این حال تقاضای واقعی حتی ضعیف‌تر از کاهش ۱۲.۲ درصدی واردات این کشور به نظر می‌آید.

داده‌های روز شنبه (۱۷ آبان‌ماه) اداره کل گمرک چین نشان داد که بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان، ماه گذشته میلادی ۴۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تن نفت خریده و این رقم معادل ۱۰ میلیون بشکه در روز است.

واردات چین در ماه سپتامبر امسال ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز و در ماه اکتبر پارسال ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار بشکه در روز بود.

مقدار بالای واردات نفت خام چین در ماه‌های مه تا سپتامبر حاصل خرید نفت ارزان توسط پالایشگاه‌های چینی در زمان جنگ قیمتی عربستان و روسیه در ماه آوریل بود.  

این مسئله سبب ایجاد صف نفتکش‌ها در خارج از پایانه‌های چین برای تخلیه محموله‌هایشان شده بود.

صف نفتکش‌ها سبب شد کاهش واردات ماه‌ اکتبر نسبت به ماه سپتامبر، کمتر از آنچه که بود به نظر برسد، حجم واردات ماه گذشته با محموله‌هایی که هفته‌ها و در بعضی موارد ماه‌ها در دریا و منتظر تخلیه بودند، یکنواخت بود.

براساس داده‌های موسسه رفینیتیو، حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن نفت خام ( ۵۸۸ هزار بشکه در روز) که در دریا منتظر بودند در ماه اکتبر تخلیه شد.

این محموله‌های اضافه که در طول جنگ قیمتی مسکو و ریاض خریداری شده بود باید منتظر ترخیص می‌شدند، اگر این مقدار از مجموع واردات ماه اکتبر کسر شود، به این معنا خواهد بود که در واقع واردات چین در اکتبر تنها ۹ میلیون و ۴۳۰ هزار بشکه در روز بوده است.

کد خبر: ۵۲٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha