۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
واحد الفین پتروشیمی ایلام آماده افتتاح شد
استاندار ایلام:

واحد الفین پتروشیمی ایلام آماده افتتاح شد

ایلام- استاندار ایلام گفت: بعد از سال ها چشم انتظاری، واحد الفین پتروشیمی ایلام آماده افتتاح شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی‌دشتکی عصر دوشنبه در نشست ستاد بحران استان در محل استانداری ایلام اظهار کرد: استان ایلام دارای ظرفیت های بی نظیری در بخش نفت و گاز است.

وی ادامه داد: همین ظرفیت ها نفت و گاز باعث شکل گیری پروژه ها بزرگی در حوزه نفت و گاز در استان مثل پتروشیمی ایلام شده است.

استاندار ایلام بیان: فاز اول این طرح در سال های گذشته افتتاح شده و هم اکنون واحد الفین پتروشیمی ایلام نیز آماده افتتاح شده است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه بعد از سالها چشم انتظاری بالاخره واحد الفین مجتمع پتروشیمی ایلام موسوم به الفین سیزدهم به عنوان تنها واحد الفین در غرب کشور آماده افتتاح شده است، افزود:  این واحد مهمترین واحد فرایندی و قلب مجتمع و ورودی اصلی خوراک مجتمع به شمار می‌آید و این مهم نویدبخش تولید پایدار، ایجاد اشتغال و رونق توسعه صنعتی در استان خواهد شد.

وی در ادامه نقش صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در توسعه استان را مهم و حائز اهمیت خواند و گفت: انتظار است با افتتاح واحد مهم الفین مسئولین امر برای ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی نیز توجه و تمرکز بیشتری داشته باشند.

سلیمانی‌دشتکی در پایان با اشاره به در دست اقدام بودن کار دو شهرک تخصصی پایین دستی در استان گفت: امیدواریم شهرک تخصصی صنایع پایین دستی p.p ایلام با مشارکت بخش خصوصی و شهرک صنعتی صنایع پایین دستی پتروشیمی در دهلران با حمایت دولت به زودی به بهره برداری برسد.

گفتنی است در پایان این مراسم از مجموعه عوامل در گیر در مهار آتش‌سوزی پتروشیمی ایلام تجلیل به عمل آمد.

کد خبر: ۵۲٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha