۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
پنهانکاری دولت انگلیس در قراردادهای کرونایی

پنهانکاری دولت انگلیس در قراردادهای کرونایی

به دنبال اقدام دولت انگلیس به خرید وسایل و خدمات مورد نیاز از شرکت‌های خصوصی، و اعلام نکردن جزئیات برخی از این قراردادها، اعتراض و گمانه زنی‌هایی در این رابطه صورت گرفته است.

به گزارش بازار، روزنامه گاردین نوشت شماری از نمایندگان مجلس و وکلای حقوقی اعلام کرده اند، چون دولت اسناد قراردادهایش با شرکت‌های خصوصی را به مبلغ ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون پوند منتشر نکرده، باید بررسی‌های مستقلی درباره ان‌ها صورت گیرد. به گفته وکلای، دولت از ابتدای همه گیری کرونا، وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی ۱۷ میلیارد پوند صرف خرید وسایل و خدمات مورد نیاز کرده، اما فقط جزئیات به ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون پوند را منتشر کرده است.

گاردین افزود: معترضان به پنهانکاری دولت انگلیس در این قراردادها، از مت هنکوک وزیر بهداشت و درمان به دادگاه عالی شکایت می‌کنند. ان‌ها مدعی اند هنکوک با پنهانکاری وظایف خود و قانون را نقض کرده است. دولت اعلام کرده ۱۷ میلیارد پوند، برای خرید وسایل حفاظت کارکنان بهداشت و درمان، دارو، کیت آزمایش ویروس کرونا و سامانه شناسایی و ردیابی بیماران هزینه شده است.

گاردین نوشت دولت هفته گذشته جزئیات قراردادهای یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون پوند دیگر را منتشر و از هفته گذشته، آزمایش گسترده ویروس کرونا و استفاده از کیت‌ها را در لیورپول آغاز کرد.

به نوشته گاردین، براساس قوانین موجود در انگلیس، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی موظفند جزئیات همه قراردادها را تا ۳۰ روز، برای آگاهی عموم، منتشر کنند. این روزنامه افزود: هدف از این قوانین، کاهش خطر فساد و اختلاس و نیز حفظ ارزش پول است، زیرا بدین ترتیب، آشکار می‌شود که پول مردمی که مالیات می‌پردازند، چگونه هزینه می‌شود. به نوشته این روزنامه، جزئیات همه قراردادهای دولتی، هر روز در پایگاه اروپایی تندرز الکترونیک دیلی (Tenders Electronic Daily) و تارنمای دولتی کنترکتس فایندر (Contracts Finder) منتشر می‌شود. گاردین نوشت دولت انگلیس از مشاوران خود خواسته است اطلاعات درباره قراردادهای دولتی را تا ۲۰ روز پس از انعقاد، برای آگاهی عموم مردم منتشر کنند.

کد خبر: ۵۲٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha