۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
قوانین نظام صنفی نیازمند اصلاح است
نایب رئیس اول اتاق اصناف:

قوانین نظام صنفی نیازمند اصلاح است

درستی، نایب رئیس اول اتاق اصناف بیان کرد: مجلس باید چند حوزه در اصناف را در اولویت نخست قرار دهد و قوانین این حوزه‌ها را اصلاح کند.

به گزارش بازار، ابراهیم درستی نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف کشور و نایب رئیس اول اتاق اصناف با بیان اینکه اصناف آخرین مرحله توزیع کالا محسوب می‌شوند، گفت: از اسفند سال گذشته هزینه‌ها چندین برابر شده است، اما اصناف به میزان قیمت‌ها را اضافه نکرده‌اند و اساسا امکان چنین کاری ندارند، زیرا کرکره مغازه‌ها پایین کشیده می‌شود.

نایب رئیس اول اتاق اصناف با اشاره به شرایط ویژه کشور و ضرورت همراهی همه بخش‌ها از جمله مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلس باید چند حوزه در اصناف را در اولویت نخست قرار دهد. برخی از قوانین نظام صنفی جواب گوی شرایط فعلی که یک شرایط بحرانی است نیست و نیازمند اصلاح قانون است.

وی از بررسی چند طرح توسط اتاق اصناف کشور برای اصلاح قانون نظام صنفی خبر داد و اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد این طرح‌ها را روز سه شنبه همین هفته به مجلس برسانیم و امیدوار هستیم به همیاری و کمک نمایندگان در این شرایط بحرانی، تغییراتی مناسب در قانون اصناف ایجاد کنیم.

جعفر قادری، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد مجلس در زمینه برخورد با احتکار کالا اظهار کرد: نمایندگانی که در کمیسیون اصل ۹۰ حضور دارند در این زمینه می‌توانند با نظارت بر بخش‌های مختلف از جمله دولتی در فرآیند مبارزه با احتکار مبارزه و مقابله کنند. همچنین کمیسیون صنایع در این حوزه فعالیت دارد زیرا نمایندگان این کمیسیون با وزارت صمت ارتباط دارند.

وی از نبود خلاء قانونی برای برخورد با محتکرین گفت و بیان کرد: آنچه مجلس در حوزه قانون گذاری باید انجام می‌داده، عمل کرده است و بر اساس قانون برخوردهای سختی با متخلفین صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در عین حال از آمادگی مجلس برای تغییر قوانین بنا بر شرایط موجود که کشور درگیر جنگ اقتصادی است خبر داد و عنوان کرد: اگر این کار به صورت لایحه ارسال شود بسیار سریعتر انجام خواهد شد، زیرا فرایند قانونی شدن یک طرح بسیار زمان بر است. در پنج ماه گذشته ۴۱ طرح را برای اصلاح قوانین ارائه کرده‌ام اما چون تعداد طرح‌هایی برای اصلاح توسط نمایندگان ارائه شده است زیاد است، این فرآیند زمان بر خواهد بود.

نماینده مردم شیراز اظهار کرد: هر لایحه که به نفع بهبود شرایط بازار و مقابله با احتکار و گران فروشی باشد، مجلس آمادگی کامل دارد در این زمینه همکاری کند و اگر دولت با مجلس رایزنی کند و طرح‌هایی که توسط نمایندگان در این راستا ارائه می‌دهند را دو فوریتی کنند، می‌توانیم خارج از نوبت قانون نظام صنفی را اصلاح کنیم.

کد خبر: ۵۲٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha