۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
اقتصاد مردمی تحریم ناپذیر است
سخنگوی وزارت امور خارجه:

اقتصاد مردمی تحریم ناپذیر است

خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اقتصاد ما دارد مردمی می‌شود و اقتصاد مردمی تحریم ناپذیر است؛ صادرات ما شکل جدیدی به خودش گرفته و این‌ها امیدوارکننده است.

به گزارش بازار، سعید خطیب زاده در نشست خبری برخط با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره طرح صلح ایران برای منطقه قره باغ و اینکه شنیده شده قره باغ به ارمنستان و نخجوان به جمهوری آذربایجان داده شود؛ آیا این جزو طرح ایران بوده است؟ گفت: چارچوب حل و فصل بحران روشن است و جمهوری اسلامی ایران از هر مسیری که برای رسیدن به این چارچوب کمک کند، استقبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یک سری اصول بین المللی روشن و مشخص در این زمینه وجود دارد که تعیین کننده است، تصریح کرد: ما انتظار نداریم یک بحران سه دهه‌ای در چند هفته حل شود؛ هر زمان طرفین به این نتیجه برسند که مسیر جنگ درست نیست بهتر می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم. درباره امنیت مرزها و حضور تکفیری‌ها و گزارش‌های مطرح شده در این زمینه با کسی شوخی نداریم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره نگرانی‌ها در خصوص اجرای نمادین برجام از سوی بایدن گفت: یک دولت یاغی در کاخ سفید از یک تعهد جدی خارج شد، طبیعی است که خسارت‌های بسیار جدی در این مسیر به جمهوری اسلامی وارد شده و این متضمن مسئولیت حقوقی ایالات متحده است؛ رئیس جمهور کشورمان هم گفته است اگر کسی می‌خواهد از این فرصت استفاده کند باید با جبران گذشته همراه باشد.

وی با تاکید بر اینکه آن‌ها در برجام تعهدات مختلفی دارند که مهمترین آن‌ها رفع تحریم بوده است و آمریکا هم راسا مانع این شد، اظهار داشت: انجام تعهدات از سوی طرف مقابل یک اقدام دسته جمعی است و همه طرف‌های برجامی باید به تعهدات شان برگردند؛ ما با جدیت جلو خواهیم رفت و تمام تلاش ما این است که منافع ملی ما تامین شود.

خطیب زاده همچنین تصریح کرد: ما در دوران فشار حداکثری تاب آوری زیادی را پشت سر گذاشتیم و همچنان از هر فرصتی استفاده خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره اینکه با تصمیم هیئت دولت، وزارت خارجه موظف به اقدام جدی برای جلب سرمایه گذاری خارجی با همکاری دستگاه‌های اقتصادی و مشارکت فعال بخش خصوصی شد، گفت: جزو وظایف ذاتی وزارت امور خارجه است که به گسترش روابط با سایر کشورها بپردازد؛ در این تصمیم دولت هم دستگاه‌های مختلفی مسئول پیگیری هستند، اما وزارت خارجه هم مسئولیت مهمی دارد.

وی ادامه داد: شکست سیاست‌های فشار حداکثری ایالات متحده نتیجه تلاش جوانان، بخش خصوصی، ایرانیان گمنام سراسر جهان و شرکت‌های کوچک و مردم ما بوده است. اقتصاد ما دارد مردمی می‌شود و اقتصاد مردمی تحریم ناپذیر است؛ صادرات ما شکل جدیدی به خودش گرفته است و این‌ها امیدوار کننده است.

کد خبر: ۵۲٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha