۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
۵۵ درصد ارز مورد نیاز برای نهاده های دامی تامین نشد
نماینده مردم خمین:

۵۵ درصد ارز مورد نیاز برای نهاده های دامی تامین نشد

اراک- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان این که ۵۵ درصد ارز مورد نیاز تامین نهاده های دام و طیور تامین نشده است، گفت: همین میزان که تامین شده هم به دست تولیدکننده نرسید و این نشان می دهد، سامانه توزیع مشکل دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا نظری پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با سعید جعفری کرهرودی، رئیس سازمان صمت استان مرکزی که در دفتر وی انجام شد، از بررسی مشکل تامین نهاده در کمیسیون  منابع آب، کشاورزی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در این جلسات از نزدیک و به دقت فرآیند ورود کالا و ترخیص آن و آمار و ارقام ارز تخصیصی از بانک مرکزی، ثبت سفارش و ثبت سامانه‌ای آنها و توزیع آنها توسط جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی عدم تخصیص ۵۵ درصد از منابع ارزی مربوط به تامین نهادها را یکی از عوامل تامین نشدن نهاده برای تولیدکنندگان دانست و گفت: تاسف آور این جا است، که همین میزان نهاده تامین شده نیز به دست تولیدکننده نرسیده است و خارج از سامانه با امضاهای طلایی در بازار و در برخی از استان ها توزیع می شوند.

وی با بیان این که باید مسئولین پیگیر اجرایی شدن دقیق و درست تصمیمات باشند، گفت: به عنوان مثال در همین موضوع تامین نهاده قصد مسئولین اجرای درست و منظم توزیع، آن هم در سامانه بوده اما در عمل خروجی کار درست نبود، چرا که برخی از مسئولان در اتاق‌های خود چیزی را امضا می‌کنند، اما پیگیری برای اجرایی آن دیده نمی‌شود، به عنوان مثال فردی شش ماه در سامانه پول واریز کرده اما هنوز چیزی به دست او نرسیده و این نشان‌دهنده مشکلی در این زمینه است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی سپس به مشکل کمبود روغن خودرو، روغن خوراکی و ... در خمین اشاره کرد و گفت: باید بازرسی‌ها و پیگیری جدی در زمینه توزیع صحیح انجام شود.

کد خبر: ۵۲٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha